ادامه روند کاهشی کرونا در استان کرمان؛ تعداد بیماران کرونایی در کرمان به ۳۲ مورد رسید

سخنگوی علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به روند کاهشی کرونا در استان گفت: تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان‌های کرمان به ۳۲ مورد رسیده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، سعید صحبتی با تبریک هفته سلامت اظهار داشت: هفدهم لغایت بیست و سوم اردیبهشت ماه هفته سلامت است که با توجه به تاثیرات مستقیم و جدی محیط اطراف، محیط زیست و در مجموع سیاره زمین بر روی سلامت ما شعار “سلامت ما، سلامت سیاره ما ” به عنوان شعار امسال هفته سلامت انتخاب شده است.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای این هفته بیان کرد: شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با عنوان ” نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت”، یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با عنوان” نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در دستیابی به انرژی پاک” دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه با عنوان ” نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در مدیریت حوادث و بلایا” و سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه نیز با عنوان ” نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت” نامگذاری شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با بیان اینکه چهارشنبه ۲۱ و پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه نیز به ترتیب با عنوان” نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تولید پاک و مدیریت پسماندها” و “نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تغذیه سالم از مزرعه تا سفره” نامگذاری شده گفت: “نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در کاهش کنترل مصرف دخانیات” عنوان آخرین روز از هفته سلامت امسال است.

وی با اشاره به اینکه هفته سلامت فرصتی است که هم مردم و هم مسئولان و سازمان‌های مردم نهاد توجه بیشتری به سلامت خود داشته باشند افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر کس چه کاری می‌تواند انجام دهد که برای اینکه سلامت سیاره و محیط زیست خود را بیشتر حفظ کنیم.

صحبتی با بیان اینکه در دو سال قبل بیش از هر زمان دیگری مردم نگران سلامتی خودشان بوده و به سلامتی و موضوعات مرتبط با آن بیشتر توجه داشتند ادامه داد: در این دو سال دست‌اندرکاران و مدافعان سلامت بیش از همیشه در خدمت مردم بوده و جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های زیادی داشتند که یک نمونه آن تقدیم هشت شهید سلامت در استان کرمان است.
وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجام شده و همراهی و همکاری خود مردم خوشبختانه امسال شرایط شرایط قابل قبولی را در شیوع کرونا داریم گفت: خوشبختانه موج ششم بیماری را هم در استان کرمان کاملاً پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر چهار شهرستان ما در وضعیت آبی، ۱۷ شهرستان ما در وضعیت زرد و تنها دو شهرستان سیرجان و کوهبنان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان به وجود ۳۲ بیمار بستری کرونایی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: موارد جدید بستری کرونایی در ۲۴ ساعت قبل در استان کرمان دو مورد بوده، تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در استان کاهش چشمگیری داشته و هیچ فوتی‌های قطعی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه سال قبل تنها چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد مردم واکسینه شده بودند گفت: تا کنون ۲ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۸۳۷ نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان کرمان یعنی بالای ۹۰ درصد مردم واکسن دوز اول، ۲ میلیون و ۶۱ هزار و ۶۲۴ نفر دوز دوم و ۸۷۵ هزار و ۹۶۷ نفر دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

صحبتی با اشاره به مواردی که هنوز واکسیناسیون خود را تکمیل نکردند افزود: استقبال از تزریق دوز سوم واکسن کرونا و واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در استان کم بوده است.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88393
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.