چهار کلاهبردار عتیقه فروش در کرمان دستگیر شدند

رییس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی کرمان از کلاهبرداری به شیوه فروش عتیقه و بی هوش کردن خریداران در این استان خبر داد و گفت: در این رابطه پنج مورد کلاهبرداری به ارزش ۱۲ میلیارد ریال کشف و چهار متهم دستگیر شده اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی آکار افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق فضای مجازی با عنوان فروش عتقیه، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان کرمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش کارآگاهان و با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی گسترده و با جمع آوری مدارک میدانی، باند چهار نفره کلاهبرداران شناسایی و متهمان در چند عملیات هماهنگ در کرمان دستگیر شدند.

رییس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی کرمان در خصوص شگرد این افراد گفت: متهمان با درج آگهی فروش عتیقه و کالا با قیمت های وسوسه‌انگیز در فضای مجازی، افراد را ترغیب به خرید کرده و پس از اینکه خریدار در محل تعیین شده حضور پیدا می کرد و اطمینان کلاهبرداران از این که خریدار وجه مورد معامله (سکه و دلار) را همراه خود دارد، با ترفندی خاص و خوراندان مواد بی هوش کننده به خریدار، دلارها و سکه های وی را سرقت می کردند و به سرعت از محل متواری می شدند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان به پنج مورد کلاهبرداری در استان های دیگر کشور به ارزش ۱۲ میلیارد ریال اعتراف کردند و تحقیقات برای کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

وی بیان کرد: شهروندان توجه داشته باشند روش‌های عجیب دریافت وجه کالا، قیمت های وسوسه انگیز و پایین تر از عرف می تواند نشانه ای برای انجام کلاهبرداری باشد و برای انجام هرگونه معامله ای چه در فضای واقعی و چه فضای مجازی، حتما با نزدیکان مورد اعتماد خود مشورت کنند یا از پلیس کمک بگیرند.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88796
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.