دومین جشنواره ملی فیلم کرمان آغاز به کار می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان این مطلب که جشنواره فیلم کرمان کار خود را در ۱۵ آذر سال گذشته آغاز کرد و ۱۵ بهمن‌ماه فراخوان آن اعلام شد، گفت: افتتاحیه این جشنواره ۳۱ اردیبهشت‌ماه و چهارم خرداد اختتامیه آن برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدرضا علیزاده پیش از ظهر امروز ۲۸ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با موضوع دومین جشنواره ملی فیلم کرمان با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در اطلاع رسانی، نقد، بررسی و تحلیل رویدادها، گفت: رسانه‌ها رسالت مهمی در راستای تحول نظام اقتصادی و آشناسازی مردم با این طرح دارند.
وی در ادامه سخنانش درباره جشنواره فیلم کرمان گفت: استان کرمان از حیث ظرفیت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر قابلیت های بسیار بالایی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: اولین جشنواره فیلم کرمان در سطح استانی و دومین دور آن در سطح ملی برگزار می شود.
وی با تبیین ظرفیت های کرمان در حوزه فیلم و سینما و در ادامه ارتقاء سطح کیفی و کمی، کشف استعدادها و تکنیک های نوین و … از اهداف این جشنواره برشمرد.
علیزاده با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های فیلم کوتاه، فیلمنامه و نوشتار سینمایی است، افزود: بخش ویژه به موضوع سردار حاج قاسم سلیمانی و مقاومت تحت عنوان سرباز وطن می‌پردازد.
وی از ارسال ۴۹۷ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کرمان خبر داد و عنوان کرد: از ۸۴ اثر در بخش نوشتار سینمایی ارسال شده ۵۲ مورد آن و از ۱۸۴ فیلم رسیده ۸۳ مورد پس از داوری به بخش مسابقه راه یافته‌اند و در بخش ویژه سرباز وطن ۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. گفتنی است از ۲۲۷ فیلمنامه ارسال شده به دبیرخانه ۴۷ مورد آن به بخش مسابقه راه یافته‌اند.
علیزاده افزود: افتتاحیه جشنواره در ساعت ۱۸:۳۰ در کنار مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز به کار می‌کند و اختتامیه آن در ساعت ۱۷ در دانشگاه خواجه نصیر برگزار می شود. گفتنی است فیلم‌ها در سالن سینمای هتل پارس به نمایش گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه ۲۹ ساعت نمایش اثر داریم بر لزوم استمرار جشنواره تاکید کرد و اظهار کرد: اختلاف سلایق در حوزه فیلم‌سازی وجود دارد اما وفاق خوبی بین جامعه سینمایی برای برگزاری این جشنواره ایجاد شده است.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88839
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.