در «سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه» انجام می‌گیرد


انتقال تجربیات دانش‌بنیان صنعتگران مس و نخبگان دانشگاهی کشور

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: در سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه، نخبگان علمی و دانشگاهی کشور و تلاشگران صنعت مس در شهر سرچشمه دور هم جمع می‌شوند تا تجارب‌شان را در این حوزه با هم به اشتراک بگذارند.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، حسین احمدی با بیان این مطلب افزود: توسعه اقتصادی چنانچه برپایه خلاقیت اتفاق بیفتد منجر به تولید مستمر می‌شود. وقتی چنین توسعه‌ای ممکن شود شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند رشد کنند و باعث تحول اقتصاد شوند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت: دانشگاه‌ها ازجمله مهم‌ترین مراکز دنیا در زمینه رشد و پرورش خلاقیت هستند و به همین دلیل پیوند بین صنعت و دانشگاه به‌ویژه در سالی که ازسوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است، بیش از پیش اهمیت دارد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با بیان این‌که ارتباط بین صنعت و دانشگاه ازجمله موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود بارها آن را مورد تاکید قرار داده‌اند، ادامه داد: در همین راستا سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه، سوم خردادماه هم‌زمان با سالروز فتح خرمشهر و همچنین سالگرد تولید اولین آند مس در مجتمع مس سرچشمه آغاز به‌کار خواهد کرد و تا عصر چهارم خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی به حضور چهره‌های علمی، دانشگاهی و صنعتی و معدنی ملی و بین‌المللی در این رویداد اشاره کرد و گفت: برای بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت این سمپوزیوم تلاش شده است تا طیف متنوعی از سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان تا استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگران حوزه صنعت و معدن در آن حضور پیدا کنند.

به گفته وی، مقاماتی از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، استانداری کرمان و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و همچنین استادان و پژوهشگران دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه شهید بهشتی، جهاد دانشگاهی تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، پارک فناوری پردیس تهران، دانشگاه استکهلم سوئد و… در این سمپوزیوم دوروزه به ارائه سخنرانی و نشست‌های تخصصی خواهند پرداخت.

گفتنی است سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه، از ساعت ۸:۳۰ صبح روز سوم خردادماه در محل سالن سینما آزادی شهر مس سرچشمه آغاز به‌کار خواهد کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را به‌صورت آنلاین از صفحات رسمی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و آپارات دنبال کنند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89072
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.