کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یک الزام قضایی است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کنترل وکاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یک الزام قضایی است و باید به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با مدیرکل، معاونین و روسای زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از اهداف مهم سند تحول و تعالی قضایی است و باید در این حوزه به موازات شرایط موجود برنامه ریزی و اقدام کرد.

او می گوید: در حوزه زندانبانی با معضلاتی روبرو شده ایم که نقشی در ایجاد آن‌ها نداشته ایم و از این رو باید راهکار‌های قانونی برای رفع آن‌ها را دنبال کنیم.

رئیس شورای قضایی استان گفت: با بازنگری در ساختار قضایی کشور و قضا زدایی از برخی اقدامات می‌توان زمینه را برای بهبود وضعیت زندان‌ها فراهم کرد و در کنار این موارد باید دید قضات و جامعه نیز به زندان تغییر یابد و زندان‌ها مکانی برای نگهداری افرادی باشد که حضور آنها در جامعه آرامش و امنیت عمومی را به مخاطره می‌اندازد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی استفاده از احکام جایگزین حبس و پابند الکترونیکی را نیز مورد تاکید قرار داد.

او می گوید: استان کرمان ظرفیت‌های زیادی دارد و با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان طرح‌هایی رااجرایی کرد که در سطح کشور به عنوان نمونه و الگو مطرح شوند.

مدیرکل زندان‌ها واقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز در این دیدار به افزایش ۱۷ درصدی ورودی به زندان‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.

به گفته سید مجتبی حسینی ، در استان کرمان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۵ زندانی وجود دارد که این تعداد بیشتر از میانگین کشوری بالاتر است.

اومی گوید: در مجموع ۷۱.۳ درصد ازمددجویان زندان‌های استان متاهل و ۸.۳ درصد غیربومی هستند.

حسینی گفت: در حال حاضر تمامی دادرسی‌ها در زندان‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

او می گوید: در حال حاضر دو هزار و ۴۸۱ مورد اشتغال مولد در زندان‌های استان کرمان وجود دارد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89297
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.