پیوست فرهنگی از مسائل مهم جنوب کرمان است

رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: پیوست فرهنگی یکی از مسائل اولویت دار است که قانونی می باشد بنابراین باید به شهرداری و مسکن و شهرسازی تاکید کرد که به پیوست های فرهنگی توجه جدی داشته باشند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان ضمن ابراز همدردی با خانواده های عزادار آبادانی، گفت: قوه قضائیه بدون کوچکترین اغماضی باید با سرعت و دقت به اتهامات مقصرین و عاملین حادثه متروپل آبادان رسیدگی شده و آنها را مجازات کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان افزود: جا دارد از تمام نیروهای امداد رسان به آسیب دیدگان این حادثه غم بار تشکر کنم.

وی با اشاره به در پیش بودن ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، بیان کرد: امسال با توجه به بهبود شرایط کرونایی پس از گذشت وقفه چند ساله، مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که باید حضور پررنگی داشته باشیم.

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: مسئولین استان باید حضور در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان را در اولویت قرار دهند.

امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که در مصوبات شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان باید مسائل ملی، منطقه و شهرستان مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: البته بسیاری از مسائل ملی، منطقه و شهرستانی ممکن است مشترک باشد اما برخی از مسائل مختص منطقه است که باید برای حل آنها راهکار ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تشکیل کمیته صیانت از خانواده در دستور کار شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان قرار بگیرد.

حجت الاسلام تارم گفت: در قالب این کمیته باید مباحثی همچون افزایش جمعیت، تحکیم بنیان خانواده و عوامل طلاق بررسی شوند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: فرهنگ کار و نیز فرهنگ مصرف بهینه باید در جامعه تبیین شوند.

وی بیان کرد: پیوست فرهنگی یکی دیگر از مسائل اولویت دار است که قانونی می باشد بنابراین باید به شهرداری و مسکن و شهرسازی تاکید کرد که به پیوست های فرهنگی توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام تارم عنوان کرد: برای حل مشکل ناباروری زوجین جنوب کرمانی باید از طریق شورای فرهنگ عمومی، را اندازی هر چه سریع تر مرکز ناباروری پیگیری شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تاکید کرد: جهاد تبیین گستره زیادی دارد و در سطح جنوب کرمان باید براساس اولویت ها که در راس آنها فرهنگ سازی قرار دارد، اقدام کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مباحثی که باید در سطح جامعه فرهنگ سازی شود، بحث قانون مداری است.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: برای رفع معضل اعتیاد و کمک به معتادین باید از طریق بهزیستی مرکز باز پروری راه اندازی شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89397
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.