تدوین سند تحول فرهنگی جنوب کرمان از ضروریات است

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان از تدوین سند تحول فرهنگی جنوب کرمان خبر داد و گفت: برای توسعه فرهنگی منطقه تدوین سند تحول فرهنگی جنوب کرمان لازم و ضروری می باشد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، بهرام مسلمی مهنی در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی پارلمان محلی در حوزه فرهنگ و هنر است که به عنوان یک ظرفیت و فرصت برای پیشبرد فرهنگی منطقه به شمار می رود.

وی با ابراز خرسندی از وفاق و همدلی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ، شورای فرهنگ عمومی و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: این یک فرصت طلایی است.

مسلمی مهنی هم افزایی، همگرایی،‌ تدوین سیاست های فرهنگی، شناخت نیاز های فرهنگی و تعیین اولویت ها را از اصلی ترین وظایف این شورا برشمرد و بر شناخت آسیب های اجتماعی، ناهنجاری های اجتماعی با ارائه راهکارهای جدید تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان توجه به سبک زندگی مردم، مد لباس، زیست عفیفانه، ورزش، هنر و محصولات فرهنگی را یک اصل مهم دانست.

وی بیان کرد: طبق تبصره ماده ۱۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، با ۲۶ موسسه قرآنی، فرهنگی و هنری جنوب کرمان که در این زمینه طرح و برنامه ارائه کردند، تفاهم نامه ای منعقد شده و برای اجرای آن طرح ها، اعتبار اختصاص یافت.

مسلمی مهنی یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تنها ناظر برای اجرای طرح های موسسات یاد شده است تا بتوان به توسعه فرهنگی منطقه کمک کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تصریح کرد: برای توسعه فرهنگی منطقه لازم است که سند تحول فرهنگی جنوب کرمان تدوین شود و هر شهرستان باید یک سند تحول فرهنگی داشته باشد که این مهم به کمک دانشگاه ها و نخبگان، صاحبان اندیشه و فکر محقق می شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89396
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.