۷۵۰ مدرسه کرمان با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز فعالیت می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به وجود ۷۵۰ مدرسه با حضور یک تا ۱۰ دانش آموز در این استان گفت: فاصله شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین مدرسه کرمان، هزار و ۳۳ کیلومتر است و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با وجود مدارس در اقصی نقاط استان کرمان به اهتزاز درآمده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، رضا رضایی روز یکشنبه در دیدار با استاندار کرمان با بیان اینکه آموزش و پرورش لازمه توسعه پایدار هر کشور است، افزود: آموزش و پرورش مهمترین و اصلی ترین دستگاه فرهنگی کشور است و باید دغدغه اصلی مسئولان و مردم باشد.

وی تاکید کرد: نقش موثر آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی و پیشرفت کشور انکارناپذیر است‌.

وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز صدای مدرسه در جامعه شنیده می شود و همه مردم و مسئولان نسبت به آموزش و پرورش و آینده فرزندان ایران اسلامی دغدغه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا از برگزاری کلاس های آموزشی جبرانی ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه در مدارس خبر داد.

رضایی با بیان اینکه بیش از ۳۲ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی آینده به این تعداد افزوده می شود و باید برنامه ریزی های لازم به منظور پوشش تحصیلی و ساماندهی این بخش انجام شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی احداث اردوگاه دانش آموزی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: برای تکمیل این اردوگاه و تسریع در روند ساخت، نیازمند پیگیری ویژه استانداری و اختصاص اعتبارات استانی هستیم.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89893
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.