تولید ۲۰ نوع فرآورده از خرما توسط مددجوی کمیته امداد در کرمان

جوان خوش‌فکر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان موفق به تولید ۲۰ نوع فرآورده از محصول خرما شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان، شهرستان بم از توابع این استان از سالهای گذشته به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید و صادرات خرما در کشور شناخته می‌شود.

متأسفانه به دلیل نبود زیرساخت لازم در صنایع پشتیبان و تبدیلی، همواره محصول خرما به‌صورت خام و تک‌محصولی به فروش می‌رود و ضایعات خرما از جمله هسته خرما دورریز می‌شود که به دلیل همین مسئله علاوه بر ایجاد خسارت برای کشاورزان درآمد کمی از محل فروش خرما نصیب آن‌ها می‌شود.

اما اکنون مددجوی جوان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با ۲۱ سال سن که در حال تحصیل در رشته روانشناسی است، موفق به تولید محصولاتی ارزشمند شده که در راستای افزایش کمیت و کیفیت صادرات خرما نقش بسزایی ایفا می‌کند.

این جوان کارآفرین در مورد انگیزه خود از این کار می‌گویند، با توجه به اینکه محصول خرما برای خام فروشی در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود و سود چندانی عاید کشاورزان نمی‌شود به این فکر افتادم که از خرما و ضایعات آن محصولاتی فرآوری کنم که سود خوبی نصیب کشاورزان شود.

این جوان خلاق و خوش‌فکر ادامه می‌دهد، از سال ۹۴ کار خود را آغاز کردم و پس از اخذ مجوزهای قانونی اقدام به تولید ۲۰ فرآورده از جمله حلوا خرما، قهوه خرما، شیره خرما، چیپس خرما، کمپوت خرما، شیره ارده، ترشی خارک و … از محصول خرما کردم.

وی که توانسته هم‌اکنون زمینه اشتغال هفت نفر را نیز فراهم کند می‌گوید، در صورت دریافت تسهیلات و حمایت از سوی دستگاه‌ها و ارگان‌ها و خرید دستگاه‌های بسته‌بندی می‌توانم زمینه اشتغال ۲۰ را فراهم کنم.

این مددجوی کارآفرین با بیان اینکه فرآوری محصول خرما سود بسیار بالایی دارد خاطرنشان می‌کند، تمام محصولاتی که از خرما و ضایعات خرما تولید می‌کند به استان تهران ارسال می شود و به فروش می‌رسد.

وی که هم‌اکنون ماهیانه ۲۰ میلیون تومان درآمد خالص دارد می‌گوید، در صورت دریافت تسهیلات و خرید و راه‌اندازی دستگاه‌های بسته‌بندی محصولات تولیدی خود را به کشورهای همسایه صادر خواهم کرد.

این جوان خوش‌فکر سال گذشته در رویداد کارآفرینی که با حضور ۵۰۰ نفر از مددجویان کارآفرین تحت حمایت کمیته امداد برگزار شد، شرکت کرد و ایده وی به‌عنوان ایده برتر معرفی شد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90483
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.