معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب‌وفاضلاب استان:


۲۵ درصد آب شرب شهر کرمان هدر می‌رود

نیاز آبی شهر کرمان در زمان پیک ۳هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه اعلام شده و توان استحصال ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است . اگر رقم ۲۵ درصد هدر رفت آب را وارد این معادلات کنیم، می‌بینیم که در حقیقت برابر میزان کسری آب شرب شهر کرمان،هدررفت آب داریم.

۲۵درصد آب شرب شهر کرمان هدر می‌رود، این رقم مجموع هدررفت واقعی و ظاهری(خطای اندازه‌گیری) و البته به‌روزترین آمار شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در سال ۱۴۰۰ است.

 عباس سلطانی‌نژاد معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب‌وفاضلاب استان کرمان، شب گذشته در لایو اینستاگرامی با موضوع «آب شرب در استان» برگزار شد، تاکید دارد که عملا  امکان بهسازی شبکه آب شرب در برخی نقاط کرمان وجود ندارد:«هدر رفت به خاطر قدمت و طول عمر شبکه اجتناب ناپذیر است و هر سال طبق برنامه این نشتی‌ها را می‌گیریم اما در برخی موارد این نشتی مشهود نیست ویا هزینه‌اش به قدری است که ارزش کندو کاو و خراب کردن معابر را ندارد.»

بنا به اطلاعاتی که سلطانی‌نژاد براساس صورت‌ حساب‌های مالی سال ۱۴۰۰ مطرح می‌کند، هزینه استحصال، انتقال و توزیع آب در شبکه به ازای هر متر مکعب ۲هزار و ۵۰۰تومان است. مبلغی که به مراتب بیشتر از آب‌بهای پرداختی توسط مشترکین خانگی است. بنابه گفته سلطانی‌نژاد حتی اگر متوسط مبلغ آب‌بهای پرداختی برای گروه صنعتی، خدمات و مسکونی را در نظر بگیریم به ازای هر متر مکعب؛ دولت ۱۰۰۰تومان یارانه پرداخته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90585
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.