رئیس مرکز بهداشت شهرستان:


۳۰ درصد از مردم رفسنجان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند!/باید انتظار یک پیک را داشته باشیم

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه موج هفتم کرونا در کشور آغاز شده است، گفت: درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم ما کم بوده به طوریکه فقط ۳۲ درصد مردم ایران نوبت سوم واکسن زدند و در رفسنجان این آمار حدودا نزدیک ۳۰ درصد است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا عرب علیدوستی شامگاه دوشنبه ۲۰ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به موارد افزایشی که چند وقت اخیر در کشورهای اروپایی و امریکایی داشتیم باید انتظار یک پیک را داشته باشیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان بیان کرد: حالا این موج به کشور ما رسیده است، موجی که با سویه جدید BA۴ و BA۵ همراه است؛ سویه ای است که علائم بالینی خیلی گسترده ای مثل انواع قبلی از قبیل نوع دلتا را نداشته و پیش بینی می شود که زیر شاخه ای از اومیکرون است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، افزود: چندین عامل باعث شده که با این پیک رو به رو شویم؛ کاهش چشمگیری در اجرای پروتکل های بهداشتی در تمام دنیا داشته ایم، در ایران نیز فقط ۱۰ درصد افراد ماسک استفاده می کنند که این یک خطر بسیار جدی برای گسترش سویه جدید است.

علیدوستی با بیان اینکه بسیاری از افراد، از زمان آخرین واکسیناسیون شان گذشته و بالطبع آنتی بادی یا همان سیستم ایمنی قبل را ندارند، خاطرنشان کرد: درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم ما کم بوده به طوریکه فقط ۳۲ درصد مردم ایران نوبت سوم واکسن زدند و در رفسنجان این آمار حدودا نزدیک ۳۰ درصد است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه اولین اقدامی که باید انجام شود افزایش واکسیناسیون است، به مردم توصیه کرد: اجرای پروتکل های بهداشتی را در اولویت قرار دهند از جمله: ماسک بزنند و از تجمع های غیرضروری در مکان های عمومی خودداری کنند.

علیدوستی گفت: آمار ابتلا در رفسنجان در ۱۷روز اول تیر نسبت به ۱۷ روز اول خرداد سال جاری روند افزایشی داشته است.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات مدافعان سلامت و همکاری بسیار خوب مردم گفت: امیدوار هستیم با مراجعه مردم جهت تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی این پیک را به خوبی پشت سر بگذاریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91906
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.