افزایش پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی در منوجان

دادستان منوجان گفت: پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی در منوجان افزایش یافته؛ بنابراین شهروندان با هوشیاری به شیادان، اجازه ندهند، حساب‌های بانکی اشان را به بهانه‌های مختلف خالی کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصیب آسیابانی گفت: یکی از اولویت‌های دادستانی  منوجان برخورد با جرایم خشن مخل امنیت است؛ چرا که تامین امنیت حداقل خواسته‌ای است که مردم از دستگاه قضایی توقع دارند.

او در رابطه با شگرد کلاهبرداران اینترنتی می گوید: این شیادان به بهانه‌های مختلفی همچون: برنده خوش‌شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی و…  با شهروندان تماس می‌گیرند و با سوءاستفاده از عنوانی، چون: حضور مقامات دولتی و رسمی در این برنامه‌ها به مالباختگان می‌گویند، شما برنده خوش‌شانس ما شده‌اید.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان منوجان شیادان با استفاده از این روش، مردم را به سمت عابر بانک‌ها می‌کشانند و پس از جلب اعتماد فرد مورد نظر، از طریق تلفن از آن‌ها می‌خواهند که یک‌سری عملیات را انجام دهند و مالباختگان فریب خورده موجودی حساب خود را به حساب دیگری منتقل می‌کنند.

او گفت: هیچ پرداخت جایزه‌ای نیاز به رفتن پای عابربانک ندارد و مردم آگاه باشند که اگر فرد ناشناسی از پشت تلفن خواست که به عابربانک بروید، قطعا کلاهبرداری است.

به گفته دادستان منوجان یکی از عوامل سرقت‌های خرد، فقر مالی و بیکاری است و سرقت، ایراد ضرب و جرح، توهین و تهدید جرائمی هستند که بیشترین پرونده‌ها را در حوزه قضایی منوجان به خود اختصاص داده اند.

او در ارتباط با اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و احیای حقوق عامه که مورد تاکید ریاست قوه قضائیه نیز است، گفت: براساس این اصل، دادستانی وظیفه صیانت از اموال عمومی و حفظ حقوق بیت‌المال را بر عهده دارد که در همین جا از رسانه‌های شهرستان درخواست می‌کنیم هر جایی که مشاهده کردند، حقوق عمومی مردم، به خصوص در مباحثی همچون: زمین خواری، سد معبر، اهمال کاری و… در حال تضییع است، به دستگاه قضایی گزارش کنند تا در اسرع وقت با آن مورد برخورد شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91911
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.