اجرای قانون عفاف و حجاب در استان کرمان؛


جلالی: وضعیت اقتصادی و حجاب را به هم گره نزنیم/فراتر از قانون با کسی برخورد نمی‌کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: ما به حجاب و عفاف قائل هستیم و این مقوله یک تعریف در قرآن دارد و منظور پوشیدگی خاص خودش است؛ ما چادر را حجاب برتر می دانیم اما منظور ما از حجاب، پوشیدگی خاصی است که قرآن کریم می فرماید و در جامعه عرف است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، رحمان جلالی درباره اجرای قانون عفاف و حجاب در استان اظهار کرد: در بحث حجاب و عفاف قرارگاهی را به صورت هفتگی در استان کرمان تشکیل می دهیم و در حوزه جریان سازی کار می کنیم.

وی با بیان اینکه در حال تهیه یک دستورالعمل برای انجام کار هستیم که ابتدا این موضوع را از دستگاه های اداری و دولتی آغاز خواهیم کرد، افزود: حجاب یک دستور الهی و قانون است و باید قانون اجرا شود و ربطی به مسائل دیگر ندارد. برخی شبهه ایجاد و وضعیت اقتصادی و حجاب را به هم گره می زنند این در حالی است که اقتصاد را باید اقتصاددان درست کند و وضعیت فرهنگی جامعه و حجاب نیز سر جای خودش.

جلالی تصریح کرد: ما به حجاب و عفاف قائل هستیم و این مقوله یک تعریف در قرآن دارد و منظور پوشیدگی خاص خودش است؛ ما چادر را حجاب برتر می دانیم اما منظور ما از حجاب، پوشیدگی خاصی است که قرآن کریم می فرماید و در جامعه عرف است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در این زمینه با مشارکت دستگاه ها متولی در سه بخش در حال انجام کار هستیم که در این راستا یکسری از کارهای ما فرهنگسازی است که به عهده دستگاه ها گذاشته شده و یکسری کارها نیز حمایتی می باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید تولیدکنندگان پای کار بیایند، اظهار کرد: حوزه دیگر فعالیت در بحث حجاب و عفاف، نظارت است و صنوفی را داریم که پوشاکی عرضه می کنند که وضعیت خوبی ندارد و متناسب با پوشش عرف و قوانین جامعه در بحث حجاب نیست و باید در این زمینه دستگاه های متولی وظیفه خود را انجام بدهند.

جلالی در ادامه با بیان اینکه کارمندی که به محیط کار می آید وظیفه دارد این مسئله(حجاب) را بپذیرد، تصریح کرد: فرهنگ سازی، حمایت و نظارت سه راهبرد ما در حوزه حجاب و عفاف است و ذیل آن در کارگروه اقدام و جلسات به صورت هفتگی برگزار می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ما در ابتدای کار به هیچ عنوان به سراغ جامعه نرفته و ابتدا اعلام کرده‌ایم موضوع قانون عفاف و حجاب را از ادارات و کارکنان دستگاه های اجرایی آغاز خواهیم کرد و پله پله جلو می رویم و سپس اصناف و …

وی در ادامه درباره برخورد قهری در زمینه حجاب اظهار کرد: باید دید، برخورد قهری را چگونه تعریف می کنیم؛ مجازات را قانون مشخص کرده و این مسئله در قانون مشخص است و برخورد با بی حجابی قوانین خاص خود را دارد.

جلالی با اشاره به اینکه اگر عمل به قانون را برخورد قهری می دانیم، بحث دیگری است، بیان کرد: ما فراتر از قانون با کسی برخورد نمی کنیم. از سوی دیگر اگر کسی شئون شهروندان را زیر سئوال ببرد در این زمینه قاعده این است که با وی برخورد می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92716
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.