در نشست عمومی شورای شهر کرمان مطرح شد:


حال درختان کرمان خوب نیست

عضو شورای شهر کرمان گفت:« از زمانی که مدیریت فضای سبز به مناطق سپرده شده است باید بررسی کنیم که وضعیت درختان بهتر شده یا خیر. اگر بهتر نشده باید فکری کرد.»

به گزارش کرمان‌نو در نشست عمومی شورای شهر کرمان، فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مطرح کرد:« در نشستی که با کارشناسان سازمان سیما و منظر داشتیم متوجه شدیم درختان را بین ۲۵ تا ۷۰ روز آبیاری می‌کنند البته برخی درختان تا ۹۰ روز هم آبیاری نمی‌شوند.»
نیروی فضای سبز کافی نداریم
منصور ایرانمنش در موضوع نگهداری فضای سبز گفت:« فاجعه از جایی شروع شد که ما نگهداری از فضای سبز را برون سپاری کردیم و هیچ نظارتی بر روی شرکت‌ها نیست.»
این عضو شورای شهر همچنین با تاکید بر کمبود نیروی انسانی برای نگهداری فضای سبز گفت:« از سال‌ها پیش تعداد کارگرهای فضای سبز افزایش نداشته است در صورتی که متراژ فضای سبز ما افزایش زیادی داشته است.»
ایرانمنش تاکید کرد :« در گذشته ۳ نفر مسوول آبیاری یک پارک بودند اما الان ۳ پارک را به یک نفر دادند و این موضوع کیفیت آبیاری را کم می‌کند.»
وی گفت:« فیلم‌های ۱۰ سال پیش کرمان را ببینید کیفیت فضای سبز ما به شدت افت کرده است.»
شهرداری برای استفاده از حق آب فاضلاب شکایت کند
محمدرضا کمساری می‌گوید:« قرار است از سطح شهر عکسبرداری شود تا بشود ۶ ماهی یکبار وضعیت فضا سبز را مقایسه کرد. »
وی افزود:« سازمان سیما و منظر معتقد است امسال گرما بی‌نظیر است و درخت خزانش جلو می‌افتد، سازمان می‌گوید وقتی مسوولیت با ما است تقسیم می‌کنیم که همه درخت‌ها میانگین آبیاری مساوی داشته باشند. »
کمساری افزود: «برخی مناطق ۲۵ روزه و برخی مناطق ۷۰ روزه فضای سبز را آبیاری کردند.»
رییس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر با تاکید بر مخالفت کارشناسان سازمان فضای سبز و معاونت خدمات با احداث پارک‌های جدید، ادامه داد:« در گزارش سازمان فضای سبز آمده است که آب کرمان بی‌کفیت است. در قانون هوای پاک آمده است که به اندازه نیاز شهر به آبیاری فضای سبز حق دارد از پساب فاضلاب استفاده کند. پیشنهاد بنده این است که شهرداری هرچه سریعتر شکایت تنظیم کند و حقش را از پساب شهر بگیرد.»
در کلان‌شهرها مسوولیت آبیاری با مناطق است
شهردار کرمان در پاسخ به اعضای شورای شهر گفت:« بنده در مدت حضورم بیش از ۱۰ جلسه با حضور کارشناسان در مورد موضوع فضای سبز داشتیم. نظرات کارشناسان در این حوزه بسیار متفاوت است. آذر ماه سال گذشته تیمی را مامور کردیم تا در شهرهای مختلف ایران که وضعیت فضای سبز خوبی دارند وضعیت سازوکار مدیریت فضای سبز را استخراج کنند. وضعیت مدیریت در تمامی شهرها اینطور است که سازمان فضای سبز نقش مدیریت کلان را دارد و در هیچ شهری خود سازمان سیما و منظر وارد بحث آبیاری و جزییات نمی‌شود و مناطق این کار را انجام می‌دهند. »
شعرباف می‌گوید:« مهمترین مشکل شهر کرمان آب است اما امسال بودجه خوبی گذاشته شده است و قرار است شبکه آب خام را توسعه بدهیم و همین شرکت فولاد بوتیا که حفاری فاضلاب را انجام می‌دهند قرار است در این زمینه به کمک شهرداری بیاید.»
شهردار کرمان در خصوص کمبود نیروی فضای سبز می‌گوید: «به نسبت شهرهای دیگر مانند یزد به ازای مساحت فضای سبز کرمان ۱ونیم برابر یزد نیرو دارد اما این صحبت آقای ایرانمنش درست است به نسبت خود شهر کرمان با افزایش فضای سبز نیروی فضای سبز افزایش نداشته است.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94790
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.