سد جیرفت ۴۴ درصد آبگیری شد

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد مخزنی و نیروگاه برقابی جیرفت در جنوب کرمان از آبگیری ۴۴ درصدی سد این شهرستان در بارش های اخیر خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علیرضا عادلی حجم فعلی آب سد جیرفت را ۱۴۲ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: در جریان بارش های اخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب وارد سد جیرفت شد که پیک (اوج) سیلاب ۳۵۰ مترمکعب بر ثانیه بوده است.

وی ادامه داد: اینک ورودی به سد ۱۰ مترمکعب برثانیه است.

تولید برق ماهانه یکهزار مگاوات

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد مخزنی و نیروگاه برقابی جیرفت همچنین از تولید ماهانه یکهزار مگاوات ساعت برق توسط نیروگاه برق سد جیرفت خبر داد و تصریح کرد: این میزان برق فقط با کارکرد ۲ روز در هفته با نیمی از ظرفیت نیروگاه سد تولید می شود.

وی ادامه داد: این نیروگاه بر اساس حجم فعلی آب فعالیت خود را برنامه ریزی می کند لذا در صورت افزایش حجم آب توان بسیار زیادی در تولید برق دارد.

رهاسازی هفتگی آب

عادلی همچنین از رهاسازی آب سد جیرفت برای تامین زمین های زیرپوشش این سد خبر داد و گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته سد جیرفت ۱۰ مترمکعب بر ثانیه آب را برای پوشش زمین ها رهاسازی می کند.

تامین آب یکهزار هکتار زمین

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد مخزنی و نیروگاه برقابی جیرفت از تامین آب کشاورزی یکهزار هکتار از اراضی زیرپوشش این سد خبر داد.

گفتنی است، سد جیرفت یکی از سدهای بزرگ و پیشرفته کشور است که اواخر سال ۱۳۷۰ عملیات اصلی ساختمان آن به پایان رسید و در دی‌ماه همان سال آبگیری آن آغاز شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94892
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.