نماینده وزارت جهاد خسارت سیل را در جنوب کرمان بررسی می‌کند

 نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری خسارت سیلاب اخیر به بخش کشاورزی و دامداری این منطقه توسط نمایندگان مجلس جنوب کرمان خبر داد و گفت: از طریق وزیر جهادکشاورزی پیگیر خسارات این بخش شدیم و قرار شد یک مسئول این وزارتخانه به منطقه سفر کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، ذبیح الله اعظمی اظهار داشت: سیلاب خسارت های زیادی به بخش کشاورزی و دام هفت شهرستان جنوبی استان کرمان وارد کرد لذا این مشکل را از طریق وزیر جهاد کشاورزی پیگیری کردیم.

وی از دیدار نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی با وزیر جهاد کشاورزی طی روزهای اخیر برای پیگیری خسارت سیلاب خبر داد و گفت: در این دیدار مقرر شد یکی از  مقام های وزارت جهادکشاورزی به منظور بررسی میزان خسارت به جنوب استان کرمان سفر کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت بیمه کردن محصولات کشاورزی، باغ ها و دام ها توسط کشاورزان، باغداران و دامداران تاکید کرد و گفت: بیمه در صورت بروز هرگونه مشکلی از جمله سیلاب خسارت پرداخت می کند که کمک بزرگی به شمار می آید.

رایزنی با رییس صندوق بیمه محصولات کشاورزی

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین از رایزنی نمایندگان مجلس جنوب کرمان با رییس صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور برای مساعدت در پرداخت خسارات نخلداران خبر داد و تصریح کرد: این دیدار با هدف مساعدت در پرداخت خسارت نخلداران اینجام و مقرر شد در اسرع وقت این موضوع بررسی و اقدام شود.

خسارت ۳۷۶ میلیارد تومانی به کشاورزی و دام جنوب کرمان 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی میزان برآورد خسارت سیل اخیر به بخش های کشاورزی و دام جنوب کرمان را ۳۷۶ میلیارد تومان برآورد و تاکید کرد:  ۳۷۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و مابقی در بخش دام و طیور، کلنی های زنبور و جایگاه های نگهداری دام بوده است.

وی ادامه داد: سیلاب سبب تلف شدن ۸۰۷ راس دام سبک و ۳۰ راس دام سنگین در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان شد.

خسارت به ۱۴ هزار هکتار باغ

اعظمی همچنین خسارت ها در بخش باغ های هفت شهرستان جنوبی استان را بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام و بیان کرد: طبق برآورد ابتدایی سیلاب به باغات این منطقه ۳۰۶ میلیارد تومان خسارت مالی وارد کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94902
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.