با حضور وزیر کشور؛


طرح جامع گلزار شهدای کرمان مورد بررسی قرار گرفت

عصر امروز، در حاشیۀ سفر رییس‌جمهور به کرمان، با حضور وزیر کشور و هیأت همراه، طرح جامع گلزار شهدای کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کرمان نو، احمد وحیدی، وزیر کشور، عصر امروز20 مردادماه، با حضور در گلزار شهدا، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، در نشستی با حضور مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها؛ میکائیل راسخی، معاون هماهنگی استان‌های وزیر کشور؛ افشار دارابی، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی، معاون امور عمرانی استاندار کرمان؛ علی بابایی، فرماندار کرمان؛ سعید شَعرباف، شهردار کرمان و هیأت همراه، طرح جامع گلزار شهدای کرمان را مورد بررسی قرار داد.
وزیر کشور در این جلسه، امکانات و محل اقامت زائران را اولویت اصلی دانست و بر اجرای کامل طرح تأکید کرد.
احمد وحیدی، با تأکید براینکه در آستانۀ سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، اقدامات ضروری و اولیه باید در اولویت قرار گیرد، افزود: یکی از موارد، تعریض و ساخت معابر جدید است که اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح جامع گلزار شهدا، هم‌زمان با اقدامات لازم برای بهسازی معابر، باید سرویس بهداشتی و کف‌سازی نیز اجرا شود، ادامه داد: برای پارکینگ نیز باید اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد تا مردم برای پارک خودرو، دچار مشکل نشوند.
وحیدی در ادامه، بر توسعۀ گلزار شهدا نیز تأکید کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز درخصوص توسعه گلزار شهدا گفت: امکان توسعه برای گلزار شهدا وجود ندارد؛ تنها اقدام، ساماندهی و بهسازی گلزار شهداست.
مصطفی موسوی آیت‌الهی افزود: هزینۀ بهسازی آرامستان «صاحب‌الزمان(عج)» و گلزار شهدا و مرقد مطهر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است؛ ضمن اینکه بهسازی این محدوده، شامل همسان‌سازی کف، بخش‌های امدادی و بخش‌های دیگر است.
وی ادامه داد: ساماندهی گلزار شهدا، فضای پیرامون آن، مرقد سردار و معابر نیز در طرح ساماندهی گلزار شهدا وجود دارد.
معاون استاندار کرمان در ادامه، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت طرح جامع گلزار شهدا، درخواست اعتبارات کشوری برای اجرای این طرح داده شده است.
شهردار کرمان نیز با بیان اینکه در زمان برگزاری سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، فضای خاصی با برپایی موکب‌ها ایجاد می‌شود، مساحت فضای سبز «پردیسان قائم(عج)» را حدود ۲۴۰ هکتار دانست و گفت: گلزار شهدا حدود 5000 مترمربع مساحت دارد.
سعید شعرباف، با اشاره به اهمیت طرح جامع گلزار شهدا، مشارکت بخش خصوصی ازجمله قرارگاه خاتم را در اجرای هرچه سریع‌تر طرح لازم برشمرد و گفت: ساماندهی و اجرای طرح جامع گلزار شهدا، مستلزم جذب اعتبارات ملی و استانی است.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز به طرح پیاده‌راه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: در زمان برگزاری مراسم‌ سالگرد سردار دل‌ها، مسیر مسدود و برای اجرای مراسم استفاده می‌شود.
مهدی نیکویی، مسیر پیاده‌راه سردار دل‌ها را حدود یک‌ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این مسیر از زیرگذر «شهید جمالی‌زاده» شروع می‌شود و تا گلزار شهدا ادامه دارد.
وی افزود: با اجرای طرح پیاده‌راه، مسیر به‌طور کامل سنگ‌فرش می‌شود و به سمت گلزار شهدا ادامه پیدا می‌کند.
نکویی، طرح گلزار شهدا را شامل مجموعه اقامتی، فضای سبز و سالن آمفی‌تئاتر دانست و گفت: طرح جامع گلزار شهدا در دو فاز اجرا می‌شود که در فاز اول، ساماندهی گلزار شهدا مدنظر است.
وی افزود: در فاز دوم، ایجاد مجموعۀ امکانات لازم مدنظر است که بخشی از سامان‌دهی گلزار شهدا، در آستانۀ سالگرد سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، در دستور کار قرار دارد و طی فاز‌بندی، به‌صورت مرحله‌به‌مرحله اجرا می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95217
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.