معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور:


کرونا هنوز هست/ طرح شهید سلیمانی ادامه یابد

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید اقشار مردم را از عادی انگاری دور کرده و این درک را به جامعه برسانیم که کرونا هنوز هست لذا طرح شهید سلیمانی باید هر دو هفته یک بار اجرا و مدیریت شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سردار رسول رحیمی امروز ۲۴ مردادماه در جلسه پدافند غیر عامل استان کرمان اجرای ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح ها و پروژه‌های مهم و زیرساختی کشور و استان‌ها را یک اصل انکارناپذیر دانست و تاکید کرد: باید نقش، اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در بین مردم و مسئولان به درستی تبیین شود.

وی با بیان اینکه اگر اسناد و مصوبه های کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور در سطح کشور عملیاتی شود از بروز بسیاری از اتفاقات پیشگیری خواهد شد، گفت: متاسفانه برخی از دستگاه ها مسائل پدافند غیرعامل را جدی نمی گیرند، ما اسناد متعددی در این حوزه داریم که باید برای عملی شدن آنها تلاش و حرکت کنیم.

رحیمی اظهار کرد: ظرفیتی که در قانون بودجه امسال ایجاد شده یک فرصت است تا دستگاه‌های اجرایی، مسائل و اقدامات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: اگر چه شیوع کرونا یک بحث جهانی بود ولی کشور ما در معرض تهدیدات بیوترویستی است، از این رو در این خصوص باید تدابیر لازم را داشته باشیم و به کادر درمان و پزشکی کمک کنیم و اقشار مردم را از عادی انگاری دور کرده و این درک را به جامعه برسانیم که کرونا هنوز هست لذا طرح شهید سلیمانی باید هر دو هفته یک بار اجرا و مدیریت شود.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه افزود: کرمان از استان های خوب و پیشتاز در حوزه ماموریت پدافند غیرعامل است و مشخص است که دستورالعمل اجرایی آن در بخش های مختلف بر مبنای فکر نوشته شده است.

پیمان سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان نیز در این جلسه در سخنانی به اهمیت حوزه پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: باید آمادگی لازم در این حوزه برای کاهش تهدیدات احتمالی دشمن در زمینه های مختلف و استمرار خدمات به مردم، همواره در دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.

وی به اجرای طرح جداسازی شبکه داخلی از اینترنت اشاره کرد و افزود: این موضوع، اقدامی در جهت تقویت امنیت سازمان‌های اداری بوده و در درجه اول اهمیت قرار دارد تا از تهدیدات سایبری پیشگیری شود لذا شبکه دولت و حراست نباید به اینترنت متصل باشند و اقدامات لازم از سوی سازمان‌ها به طور جدی پیگیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95385
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.