استاندار کرمان: گمرک جنوب این استان باید راه‌اندازی شود

استاندار کرمان با بیان اینکه احداث گمرک از زیرساخت‌های جنوب این استان به شمار می‌رود و حتما باید در این منطقه راه‌اندازی شود گفت: احداث گمرک در جنوب کرمان در حال پیگیری است.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب این استان افزود: محیط زیست و توسعه دو مسئله مهم هستند، اما نباید آن‌ها را مقابل هم قرار داد.

وی با اشاره به اینکه بنا نیست که با توسعه، به محیط زیست آسیب وارد شود لذا استانداردهای زیست‌محیطی را باید رعایت کرد اما طرح توسعه هم باید اجرا شود، تصریح کرد: مشاوران پروژه‌ها باید طرح ارزیابی زیست‌محیطی را ارائه دهند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه الزامات و مقررات زیست محیطی اجرا شود، اما فراتر از مقررات پیش نرود که مانع کار شود، گفت: جنوب کرمان ظرفیت بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد که اشتغال و توسعه بالایی را برای این منطقه می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با کمبود دستگاه‌های راهسازی، بخشی از این کمبود بعد از سیل به صورت متمرکز در وزارت کشور سفارش داده شده است، ادامه داد: معتقدیم حوزه معدن جنوب کرمان طی سال‌های آینده می‌تواند از شمال کرمان پیشی بگیرد اما صرف گندله و کنسانتره، خالی کردن معدن است و باید به صنایع پایین دستی فکر کرد.

فداکار  با اشاره به حجم بالای محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: تعیین متولی برای ناوگان خارجی حمل محصولات و تشویق صادرکنندگان در این بخش لازم است.

همچنین در این نشست استاندار کرمان ۶ پرونده‌ در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی و راهداری را مورد به مورد رسیدگی و موانع پیش روی آنها را بررسی کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96507
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.