رئیس کل دادگستری استان کرمان:


بیشتر دستگیرشدگان اغتشاشات، فریب خوردگانی‌اند که با ارشاد به مسیر درست برمی‌گردند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مردم ما نقش خود برای حمایت از نظام و انقلاب را در صحنه های مختلف ایفا کرده اند و نشان داده اند در هیچ شرایطی دست از اطاعت از رهبری وپشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی برنمی دارند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی شامگاه ۹ مهرماه در جلسه شورای اداری شهرستان بافت از این شهرستان به عنوان منطقه ای ولایی و انقلابی یاد کرد و ادامه داد: مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی را رقم زده و شهدای بزرگی را به نظام و انقلاب هدیه کرده اند.

وی افزود: مردم بافت همواره با بصیرت کامل راه خود را به خوبی تشخیص داده و پشت سر ولایت حرکت کرده اند و سند زنده آن نیز همین اتفاقات نازلی است که در برخی شهرها رخ داد و با وجود تبلیغات فضای مجازی، گزارشی از همراهی مردم این شهرستان با ضد انقلاب و بدخواهان نظام اسلامی نداشته ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه دشمن همواره مترصد است بهانه ای را پیدا کرده و موجی ایجاد کند و از این موج، بهره برداری خود را انجام دهد اظهار کرد: مردم ما نقش خود برای حمایت از نظام و انقلاب را در صحنه های مختلف ایفا کرده اند و نشان داده اند در هیچ شرایطی دست از اطاعت از رهبری و پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی برنمی دارند.

وی گفت: دستگاه قضایی وظیفه خود می داند در هر جایی که حقی از فردی ضایع شده، بدون هیچ ملاحظه ای در راستای احقاق حق ورود کرده و نتایج بررسی های خود را نیز اعلام کند و علاوه بر دستگاه قضایی، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز این مسائل را به صورت دقیق بررسی می کنند.

مقام ارشد قضایی استان گفت: دشمنان با سوء استفاده از مسائل در لحظات اولیه موضوعات، که ابعاد آن مشخص نیست، سناریوهایی را طراحی و به جامعه القاء می کنند و شایعه درست می کنند و خودشان قضاوت و حکم صادر می کنند و افکار عمومی کشور ما را می خواهند تحت تاثیر القائات خود قرار دهند و عده ای نیز خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا ناگاهانه در کشور حوادث و اغتشاشاتی ایجاد می کنند.

حمیدی افزود: دشمنان به دلیل سیلی های محکمی که از این ملت خورده اند با سناریوهای مختلف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم تلاش می کنند که انتقام بگیرند و الان نیز مسائل دینی و اعتقادی را نشانه گرفته و ضروریات دینی و اعتقادات مردم را هدف قرار داده اند.

وی گفت: دشمنان تلاش می کنند مردم را از دین، مسجد، قران و اعتقادات دینی خود جدا کنند اما مردم با حضور میلیونی خود به صحنه آمدند و از نظام، انقلاب و ارزش های دینی دفاع کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که بحمدلله مردم ما مردمی بصیر و فهیم هستند، ادامه داد: افراد فریب خورده نیز بعدا عمدتا ابراز پشیمانی می کنند و در این میان، تعدادی نیز دشمن قسم خورده و یا مزدور دشمن هستند و در بین افراد دستگیر شده در حوادث اخیر نیز فراوانند کسانی که مزدور دشمن و یا مزدور سرویس های اطلاعاتی دشمن بوده اند و یا مربوط به گروهک های ضد اتقلاب و نفاق بودند که حساب این افراد از مردم جداست.

وی افزود: بیشتر دستگیرشدگان فریب خوردگانی هستند که با ارشاد و راهنمایی به مسیر درست بر می گردند و البته در بین دستگیر شدگان افرادی نیز هستند که باید در برابر کارها، تخریب ها و اغتشاشاتی که ایجاد کرده اند، پاسخگو باشند.

حمیدی تصریح کرد: کارگزاران و مسئولان خدمتگزار به مردم ممکن است گاهی خواسته و یا ناخواسته در اجرای مسئولیت های خود کوتاهی کنند و باید تلاش بیشتر از خود نشان دهیم تا به مردم خدمت کنیم تا در این شرایط اقتصادی و مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان، مشکلات مردم برطرف گردد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که تلاش جهادی باید بر مبنای بصیرت و شناخت لازم از وضعیت موجود جامعه انجام شود، اظهار کرد: باید اعتقاد پیدا کنیم که باید به مردم خدمت کنیم و در ادامه با تلاش مجدانه در این مسیر گام برداریم.

وی گفت: دستگاه قضایی کار رسیدگی به پرونده های مردم، احقاق حق و  اجرای عدالت را بر عهده دارد و دیدگاه جهادی ایجاب می کند دستگاه قضایی دوشادوش نهادهای مردمی پا را از مسئولیت های خود فراتر بگذارد و در مسائل مربوط به اشتغال، تولید و سایر حوزه ها به کمک دولت بیاید.

حمیدی یادآور شد: امروز ضرورت کارها در حوزه نظام اقتصادی، تولید کار و اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی مردم است و از این رو دستگاه قضایی در کنار سایر مسئولیت های خود، به این حوزه ها نیز ورود کرده و در این مسیر بر مبنای احساس تکلیف اقدام می نماید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نظارت بر حسن اجرای قوانین و نظارت بر روند اجرای اقدامات قانونی سازمان ها از دیگر وظایف دستگاه قضایی است، افزود: شورای اداری به منظور هماهنگی لازم بین سازمان های اجرایی، قضایی و … برگزار می شود و باید بر مبنای تعامل، همه ظرفیت های اداری برای خدمت به مردم پای کار آید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97207
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.