شهردار کرمان اعلام کرد:


کاهش مدت صدور پروانه ساختمانی به کمتر از یک‌ماه

شهردار کرمان گفت: کاهش مدت صدور پروانه ساختمانی، به کمتر از یک‌ماه و الکترونیکی‌شدن کل فرایند صدور پروانه ساختمانی در شهرداری تا پایان سال‌جاری در برنامه است.

به گزارش کرمان‌‌نو و به نقل از کرنا، سعید شعرباف، در دیدار با مجموعۀ انبوه‌سازان و مجریان ذی‌صلاح که در شهرداری کرمان و با حضور محمدرضا کمساری، نایب‌رییس شورا، معاون شهرسازی و معماری شهردار و مدیر بازرسی شهرداری برگزار شد، با تأکید بر لزوم تداوم این جلسات و ارائه پیشنهادهای مشخص و مصداقی، افزود: البته برای تحقق این مهم، نیازمند ارتباط جدی با مجریان ذی‌صلاح برای ساختمان‌های گروه «ج» و «د» هستیم.

وی ادامه داد: بررسی این موضوعات، چند ضلع اصلی شهرداری، سرمایه‌گذار و انبوه‌ساز و نظام مهندسی را شامل می‌شود که اگر در کنار هم قرار گیرند، می‌توانیم بسیاری از مسایل حوزۀ ساختمان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه درخصوص لایحۀ سال ۹۸ که عده‌ای از مشوق‌های انبوه‌سازی استفاده کردند و حاشیه‌ای ایجاد کرد، گفت: اگرچه شورای شهر می‌تواند چنین مصوبه‌ای داشته باشد و مشوق‌هایی برای انبوه‌سازی وضع کند، اما اگر درست اجرا نشود و فقط عدۀ خاصی استفاده کنند، دچار مشکل می‌شود.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف ازجمله تغییر کاربری هم این مشکل را داریم، افزود: خیلی از اراضی در وسط شهر، کاربری باغ‌ و صنعتی دارند که هیچ منطق شهرسازی ندارد و باید تغییر کاربری داده شوند.

شعرباف بیان کرد: اگر تغییر کاربری به‌صورت نقطه‌ای انجام شود، ممکن است این ذهنیت برای نهادهای نظارتی ایجاد شود که می‌خواهیم ارزش افزوده را در موارد خاصی افزایش دهیم که برای حل این مسئله باید مشاور، به‌صورت پهنه‌ای، طرح تفصیلی موضعی بگذارد تا این شائبه برطرف شود.

وی با بیان اینکه نیازمند یک بستۀ پیشنهادی در حوزۀ انبوه‌سازی هستیم، افزود: فعالان این حوزه، پیش‌نویس را با توجه به مقتضیات قانونی موجود ارائه دهند؛ شاید نتوانیم در قالب تخفیف‌های کلان وارد شویم، اما می‌توانیم در برخی موارد در حیطۀ قوانین موجود، کارهایی انجام دهیم.

شهردار کرمان ادامه داد: پیش‌نویس طرح تشویقی انبوه‌سازی به نحوی آماده شود که بین کسی که برای پنج تا ۱۰ واحد مراجعه می‌کند و کسی که در نهضت ملی مسکن می‌خواهد انبوه‌سازی کند، تفاوت بگذاریم.

شعرباف خاطرنشان کرد: می‌توانیم نهادهای نظارتی را توجیه کنیم و کاری را که در سال ۹۸ انجام شد، خیلی شفاف انجام دهیم و اطلاع‌رسانی کنیم؛ چراکه جای چنین تشویق‌هایی در شهر کرمان خالی است.

وی بیان کرد: در زمینۀ تفکیک‌ها به سمت قدرالسهم‌های تجمیعی حرکت می‌کنیم؛ اگر تجمیعی‌تر انتخاب کنیم، می‌توانیم پروژه‌های 2000 تا 3000 مترمربعی را شروع کنیم.

شهردار کرمان با اشاره به طولانی بودن روند رفت و برگشت نقشه‌ها بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان که فرایند صدور پروانه ساختمانی را زمان‌بر می‌کند، افزود: کاهش مدت صدور پروانه ساختمانی به زیر یک ماه و الکترونیکی‌شدن تمام فرایند صدور پروانه ساختمانی در شهرداری تا پایان سال‌جاری را در برنامه داریم که برای تحقق این مهم، نیازمند ارتباط جدی با مجریان ذی‌صلاح برای ساختمان‌های گروه «ج» و «د» هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98752
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.