حوادث رانندگی در محورهای شمال استان کرمان


جان‌باختن ۳۴۴ نفر در هشت ماهه اول سال

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری در محورهای شمال استان ۳۴۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، سرهنگ علی رضایی با اشاره به حضور پلیس جاده‌های فرعی و روستایی استان کرمان، اظهار داشت: اولویت، اعزام، کنترل و حضور تیم‌های گشت پلیس جاده‌های استان، براساس تجزیه و تحلیل تصادفات، حوادث و تراکم خودروها در این محورها انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه همکاران ما براساس تجزیه و تحلیل تصادفات در محورهایی که حساسیت بالایی دارند، حضور پیدا کرده و با آن دسته از تخلفاتی که باعث بروز حوادث می‌شود، برخورد می‌کنند، ادامه داد: در هشت ماهه نخست سال جاری در حوادثی که در محورهای شمال استان اتفاق افتاده ۳۴۴ نفر جان خود را از دست دادند.
فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در هشت ماهه نخست سال جاری در محورهای فرعی و روستایی استان، بیان کرد: تمرکز و راهبرد پلیس در این حوزه بر آموزش، فرهنگ‌سازی ترافیک و اقدامات فرهنگی است.
وی به آموزش و بازآموزی مقررات راهنمایی برای ناوگان باربری و مسافربری و اهدای کلاه ایمنی و نصب برچسب بر روی موتورسیکلت‌ها و آموزش موتورسیکلت سواران نیز اشاره کرد و افزود: آموزش رانندگان ادوات کشاورزی و وانت‌بارها و نصب برچسب بر روی این ماشین‌آلات و خودروها جهت دیده شدن از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.
رضایی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده اجرای سرعت‌کاه، نصب تابلوهای اطلاعاتی، اصلاح شیب شیروانی و شانه‌سازی محورها توسط راهداری انجام شده است، گفت: چیزی که در این راستا مورد تاکید است، فرهگ‌سازی احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در راستای حفظ جان خودمان است.
وی با اشاره به عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی در کرمان، بیان کرد: خستگی و خواب‌آلودگی یکی از مهمترین عوامل بروز حوادث جاده‌ای است که کمتر از سوی رانندگان مورد توجه قرار گرفته است.
فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان با تاکید بر اینکه رانندگان باید پس از یک سفر طولانی به اندازه کافی استراحت داشته باشند، ادامه داد: عدم استفاده از داروهای خواب‌آور قبل و در هنگام رانندگی و در صورت احساس خستگی و سنگینی چشم‌ها حتماً در یک محل امن توقف و استراحت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99384
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.