پس از چهار روز پیگیری و تلاش؛


جسد مقنی‌کار منوجانی از چاه خارج شد

نماینده مردم شهرستان های کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب از پیگیری برای بیرون کشیدن جسد مقنی کار منوجانی خبر داد و گفت: پس از چهار روز جسد این مقنی کار تحویل خانواده وی شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، منصور شکرالهی ضمن قدردانی از کارگران عزیز معدن آسمینون منوجان و بویژه گروه های مردمی  که بعد از چهار شبانه روز تلاش خستگی ناپذیر، جسد مقنی منوجانی را از درون چاه بیرون کشیدند، افزود: متاسفانه نهادهای امدادی هلال احمر به دلیل نداشتن امکانات و تجهیزات مناسب نتوانستند در خارج کردن فرد از چاه کمک کنند .

وی ادامه داد: از مسئولان استان کرمان  درخواست دارم بنا بر ضرورت و با توجه به در اختیار نداشتن امکانات و تجهیزات مناسب توسط نهادهای امدادی منطقه مثل هلال احمر، تجهیزات مناسب را در اختیار این نهادها قرار دهند.

شکرالهی ادامه داد: شرایط منطقه جنوب کرمان با توجه به نبود امکانات و تجهیزات مناسب، ایجاب می‌کند در تمام پنج شهرستان جنوبی استان کرمان آمادگی لازم به لحاظ تجهیزات زیستی و امدادی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: پس از مطلع شدن این حادثه طی تماس تلفنی ازهلال احمر استان کرمان و همچنین  شرکت معادن فاریاب جهت کمک رسانی فوری و آوردن تجهیزات مناسب برای بیرون کشیدن جسد مقنی کار منوجانی از درون چاه پیگیری شد.

شکرالهی با بیان اینکه چهار روز پیش ریزش چاه در روستای شهلکان منوجان سبب گیر افتادن یک مغنی کار منوجانی شد، گفت:  مرد ٥٠ ساله اهل شهلکان منوجان همراه با یک مقنی افغان در حال حفاری بوده اند که بعد از خروج مقنی کار افغان، ناگهان چاه ریزش کرده و مقنی کار منوجانی زیر آوار سنگین مانده بود.

وی با بیان اینکه عمق چاه بیش از ٥٠ متر است، افزود: در قسمتی از چاه، تونلی توسط صاحبان چاه از قدیم جهت افزایش آب دهی حفر شده که طول و عرض آن بیش ازپنج متر بوده و این چاه کن در اثر ریزش همین تونل داخل چاه در آنجا گیر می کند.

نماینده مجلس گفت: چندین چاه کن برای بیرون آوردن فرد وارد چاه شده اند ولی با توجه به احتمال ریزش چاه از ورود به آن قسمت امتناع کرده اند.

وی افزود: نهادهای امدادی هلال احمر و آتش نشانی به دلیل نداشتن امکانات و تجهیزات نتوانسته اند در خارج کردن فرد از چاه کمک کنند لذا پیگیری ویژه از مرکز استان انجام شد ولی این نهادها هم نتوانستند جسد را بیرون بکشند.

وی ادامه داد: کارگران معدن آسمینون منوجان و بویژه گروه های مردمی بالاخره با تلاش شبانه روزی موفق به بیرون کشیدن جسد این مقنی کار شدند.

شهلکان روستای چسبیده به بخش شهری منوجان است که در قسمت غربی شهر و پشت کوه سفید (معروف به اسپیتک) قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72150
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.