خسارت 120 میلیارد تومانی سیل شهداد و گلباف

معاون عمرانی استاندار کرمان خبر داده سیل هفته گذشته در شهداد و گلباف 120 میلیارد تومان خسارت برجای گذاشته است.

به گفته سید مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی چیزی در حدود 45 میلیارد تومان در حوزه باغات و 45 میلیارد تومان در حوزه راه‌ها خسارت وارد شده است.

تسنیم به نقل از او نوشته که از ساعات پایان روز پنجشنبه 28 فروردین بارندگی شدید در منطقه شهداد و گلباف از توابع شهرستان کرمان آغاز شد و تا ساعت اولیه جمعه 29 فروردین این بارش‌ها ادامه یافت، شدت بارش‌ها منجر به وقوع سیل در این منطقه شد.

وی با بیان اینکه در این بارش‌ها 25 روستای ما دچار آبگرفتگی شده و 20 راه روستایی و 2 راه اصلی مسدود شد ادامه داد: قطعی برق 20 روستا، قطعی آب 7 روستا و قطع ارتباطات مخابراتی 10 را در منطقه داشتیم.

معاون عمرانی استاندار کرمان با ابراز اینکه بلافاصله هماهنگی‌های لازم برای امدادرسانی به منطقه انجام شده افزود: تا ساعت 5 صبح 29 فروردین تمام مسیرهای روستایی بازگشایی و دسترسی به تمام مناطق سیل‌زده برای امدادرسانی زمینی امکان‌پذیر شد.

وی ادامه داد: با این وجود 2 نوبت امدادرسانی هوایی نیز به مردم سیل‌زده منطقه داشتیم و نیروهای جمعیت هلال احمر و راهداری از ساعات اولیه وقوع سیل در منطقه حاضر بودند.

آیت‌اللهی‌موسوی با اشاره به اینکه در همان روز اول برق تمام روستا به طور موقت وصل شد افزود: در حال حاضر برق پایدار در تمامی روستاها، آب و ارتباطات برقرار شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله تخلیه گل و لای و لجن داخل منازل هستیم و کار آن تقریبا به اتمام رسیده است گفت: خوشبختانه در سیل اخیر تلفات جانی نداشتیم اما میزان تخریب‌ها در حوزه‌های مختلف چون کشاورزی و راه‌ها بسیار زیاد است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47627
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.