دادستان بردسیر: ۶ متهم مرگ ماهی‌های سد حلبی‌ساز تحت تعقیب قرار گرفتند

دادستان عمومی و انقلاب بردسیر گفت: طی کمتر از ۴۸ ساعت گزارش کارشناسی فاجعه زیست‌محیطی سد حلبی‌ساز این شهرستان به دادستانی وصول شد و در این زمینه ۶ متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان بردسیر، افشین صالحی‌نژاد افزود: به محض اطلاع دادستانی از مرگ هزاران ماهی به دلیل خشکی یکباره آب در سد حلبی ساز بردسیر، موضوع با قید فوریت در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی توضیح داد: گزارش کارشناسی واصله حاکی از این است که زارعین بدون در نظر گرفتن حیات آبزیان رودخانه های منتهی به سد، اقدام به برداشت بی‌رویه آب کرده‌اند به میزانی که صرفاً گل و لای و رسوبات پشت سد باقی مانده است.

این مقام قضایی یادآور شد: طبق بررسی های انجام شده هیچگونه مجوزی از سوی اداره امور آب یا جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص این نحوه برداشت آب صادر نشده است.
صالحی نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از این ماهی ها توسط جهاد کشاورزی به آب سد ریخته شده اند، می بایست نظارت نیز توسط آن مرجع صورت می گرفت.
دادستان بردسیر با بیان اینکه برای ۲ اداره مرتبط با موضوع، پرونده قضایی تشکیل شده اعلام کرد: در گزارش کارشناسی کمبود آب رودخانه ها، تبخیر آب موجود و بالا آمدن رسوبات نیز از علل این حادثه ناگوار برای آبزیان اشاره شده است اما به هیچ عنوان پذیرفته نیست پس از وقوع یک حادثه، متولیان امر دلایل توجیه کننده برای ترک فعل های خود ارائه کنند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90282
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.