پلمب ۵ واحد صنفی متخلف در شهرستان راور

رییس دادگستری شهرستان راور از پلمب ۵ واحد صنفی متخلف از جمله ۳ قصابی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل فرحبخش رییس دادگستری راور در حاشیه بازدید از واحد‌های صنفی در شهرستان راور گفت: دادگستری راور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه، سند تحول قضایی، طرح کنترل و نظارت بر بازار را به منظور ساماندهی، نظارت بر بازار و رسیدگی به تخلفات و جرایم حوزه بازار مطرح، تصویب و اجرا کرده است.

او افزود: از سال گذشته تاکنون بازار به صورت مستمر مورد رصد قرار گرفته و با تخلفات و جرایم در حوزه بازار برخورد‌های لازم صورت پذیرفته است.
فرحبخش بیان کرد: در این بازدید ۵ واحد صنفی شامل ۳ واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات صنفی و بهداشتی پلمب شدند .

رییس دادگستری شهرستان راور تصریح کرد: ادارات مسئول در طرح نظارت بر بازار از جمله اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اداره جهاد کشاورزی باید وظایف قانونی خود را در جهت پیشگیری، برخورد با تخلفات و جرایم بازار انجام دهند و دادگستری نیز برای بهبود وضعیت معیشتی مردم حمایت‌های لازم و قانونی را انجام خواهد داد.

او تاکید کرد: نظارت بر بازار باید مقتدرانه و به معنای واقعی انجام شود و اتاق اصناف از طریق اتحادیه اصناف قیمت کالای واحد‌های صنفی از جمله قصابی‌ها و … را با کمک ادارات مسئول، ستاد تنظیم بازار به صورت دقیق، واقعی و قانونی مشخص نمایند و قیمت‌ها به صورت مکتوب به واحد‌های صنفی ابلاغ گردد.

فرحبخش افزود: اینکه نرخ مصوب از سوی اتحادیه اصناف اعلام شود و واحد‌های صنفی نسبت به اجرای آن اقدام نکنند، باعث سواستفاده افراد سودجو شده و در نهایت ایجاد گرانفروشی و اخلال در بازار می‌کند.

رییس دادگستری راور اظهار کرد: دولت برای کنترل و تنظیم بازار، بعضی از کالا‌ها را به صورت یارانه‌ای توزیع می‌کند، از جمله آن‌ها نهاده‌های دامی و مایحتاج عمومی و ضروری مردم می‌باشد و چنانچه این کالا‌ها به صورت دقیق و عادلانه توزیع شوند می‌تواند بر قیمت محصولات نیز تاثیر بگذارد.

فرحبخش گفت: تنها راه مقابله با گران فروشی کالا‌های مهم و اساسی مانند گوشت قرمز در شهرستان، کنترل بازار است و چنانچه به همت شهردار بحث احداث میدان دام در شهرستان انجام و گوشت به قیمت مناسب تهیه و در بین مردم توزیع شود می‌توان قیمت گوشت قرمز را در شهرستان کنترل و دست سودجویان و دلالان را از بازار کوتاه کرد.

استوار زاده معاون دادستان راور نیز گفت: کلیه ادارات و نهاد‌های مسئول در حوزه بازار باید به وظایف قانونی خود عمل کرده و نظارت دقیق و مستمر بر روند بازار داشته باشند و هرگونه ترک فعل و کوتاهی از ادارات مسئول پذیرفتنی نیست و بر اساس دستورالعمل ترک فعل مدیران، به صورت قاطع و قانونی با مسئولین برخورد خواهد شد.

او تصریح کرد: هر شهروند راوری می‌تواند به عنوان یک بازرس تعزیرات عمل کرده و کلیه تخلفات و جرایم در حوزه بازار از جمله گران فروشی و احتکار و فروش نهاده‌های دامی در بازار آزاد و … را به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان راور گزارش و پیگیری کنند و دادستانی نیز در صورت دریافت گزارشات مردمی در حوزه بازار به صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82123
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.