پلمب ۳ بنگاه مشاور املاک به دلیل عدم رعایت قوانین در کرمان/برخورد با بنگاه‌های بدون مجوز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به بازدیدهای انجام شده از برخی بنگاه های مشاورین املاک در دو منطقه ‌از شهر کرمان، گفت: در این بازدیدها به تعدادی از این واحدها تذکرات لازم داده شد و ۳ بنگاه به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات به دستور نماینده دادستان تا بر طرف نمودن موانع پلمب شدند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سیدمهدی قویدل در حاشیه بازدید از بنگاه های مشاور املاک شهر کرمان در جمع خبرنگاران افزود: در راستای افزایش امنیت معاملات، ارتقای بهداشت حقوقی قراردادها و پیشگیری از تشکیل پرونده های مربوط به دعاوی حوزه املاک، تیم نظارت بر بنگاه‌های املاک با محوریت اداره حقوقی و قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان و ادارات متولی تشکیل شده و امورات مربوطه را پیگیری می کند.

وی با اشاره به عدم رعایت قوانین و مقررات توسط مشاورین املاک و وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک و تشکیل پرونده های مربوط به دعاوی در این حوزه، تصریح کرد: بر این اساس کار نظارت، ساماندهی و برخورد با بنگاه های بدون مجوز و متخلف در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام قضایی افزود: با توجه به بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان، تعداد زیادی از پرونده های تشکیل شده در محاکم قضایی استان مربوط به دعاوی مربوط به حوزه املاک می باشد.

قویدل اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع نظارت بر بنگاه های املاک شهر کرمان، این بازرسی ها با همراهی دادستانی کرمان و دستگاه های متولی به صورت‌ مستمر ادامه خواهد داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در پایان یاد آور شد: با پیگیری های انجام شده در آینده نزدیک سامانه رصد اراضی دولتی و ملی در سطح استان با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و امنیتی راه اندازی خواهد شد که در پیشگیری از تصرفات و تخریب این اراضی موثر خواهد بود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91401
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.