آخرین اخبار سیل در کرمان؛ نیمی از زهکلوت زیرآب رفته| کهنوج، قلعه‌گنج و ریگان، دیگر شهرهای درگیر

بارندگی‌های دیروز و امروز برخی از شهرستان‌های استان کرمان را با سیلاب روبرو کرده است.

فرماندار رودبار جنوب کرمان به بارندگی های صورت گرفته در شبانه روز گذشته اشاره کرد و به «کرمان نو» گفت که بیش از یکصد روستا در رودبار جنوب در محاصره سیل قرار گرفته است قرار گرفته است.

محمودقانعی فرد با بیان اینکه پنجاه درصد زهکلوت زیر آب رفته ادامه داد که راه های ارتباطی رودبار به زهکلوت و زهکلوت به ایرانشهر قطع شده است. حجم خسارت وارده بالاست و بارندگی های اخیر تلفاتی را در دام و احشام، تخریب منازل مسکونی و مراکز تجاری در پی داشته اما تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

قانعی فرد از تلاش تمامی ارگان‌های ذیربط برای برقراری راههای مواصلاتی و ارتباطی خبر داد.

30 روستا در ریگان در محاصره سیل

در همین حال به گفته ندیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت، در شهرستان ریگان ۳۰ روستا در محاصره سیلاب قرار دارند.

مجید سعیدی به ایسنا گفته  شهرستان‌های رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و ریگان به شدت درگیر سیلاب هستند ضمن آنکه شهر زهکلوت در جنوب استان کرمان نیز دچار آبگرفتگی شدید شده بود که شب گذشته مردم این منطقه را با لودر جابجا و اسکان موقت داده شدند.

او با بیان اینکه برخی از مردم رودبار جنوب به خاطر بالا آمدن آب در این منطقه، شب گذشته را بر روی پشت بام‌ها گذراندند، تصریح کرد: جاده دسترسی به منطقه زهکلوت مسدود شده و دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در حال تلاش هستند تا راه دسترسی به این منطقه هرچه سریعتر بازگشایی شود.

وضعیت کهنوج و قلعه‌گنج بهتر است

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه آب در شهر زهکلوت فروکش کرده است افزود: برای این مناطق درخواست امداد هوایی شده‌ که در این راستا نیز استاندار کرمان دستورات را داده و ایشان نیز صبح امروز به منطقه خواهند آمد.

سعیدی با اشاره به اینکه در شهرستان ریگان ۳۰ روستا در محاصره سیلاب قرار دارند و در حال تلاش برای حل مشکلات این روستاییان نیز هستیم گفت: در شهرستان کهنوج نیز پل مسیر بندرعباس تخریب شده و در شهرستان قلعه گنج برخی منازل دچار آبگرفتگی شده و در تعدادی از روستاها برق و آب قطع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه خوشبختانه با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده بود و همکاری مردم، تلفات جانی نداشته ایم، گفت: فعلا در مرحله مقابله با سیل قرار داریم و برآورد خسارت بعد از این صورت می گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45525
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.