بابایی رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان خبر داد


افزایش آمار آتش‌سوزی خودروهای قاچاق سوخت نگران‌کننده شده

ساعت ۱۱ دقیقه بامداد امروز آتش‌سوزی‌ در پارکینگ ساختمانی چهار طبقه در بلوار رسالت کرمان رخ داد. عامل آنش‌سوزی ۲ خودروی حامل سوخت قاچاق گازوئیل بودند.

به گزارش کرمان‌نو، بابایی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان در گفت‌وگو با «کرمان نو» گفت: این اولین حادثه نیست و از اول سال تاکنون حدود ۱۳ مورد احتراق مربوط به سوخت قاچاق در کرمان رخ داده است.

بابایی با ابراز نگرانی از افزایش آتش‌سوزی خودروهای حامل سوخت در سطح شهر کرمان افزود: در آتش‌سوزی که یازده دقیقه بامداد امروز دوشنبه ۸ خرداد رخ داد به گفته شاهدان ماجرا که از همسایگان بودند، عاملان آتش‌سوزی تلاش می‌کردند که موضوع به اطلاع آتش‌نشانی نرسد و خودشان حریق را خاموش کنند.

رئيس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان ادامه داد: عملیات مبارزه با حریق با اعزام ۶ دستگاه خودرو آتش‌نشانی و ۲۳ نیروی آتش‌نشان به محل شروع شد. تمام افراد داخل ساختمان خارج شدند و خوشبختانه کسی از مردم آسیب ندید. اما سه نفر از آتش‌نشانان دچار آسیب جزیی شدند.

بابایی می‌گوید که عملیات تا ۴ صبح ادامه داشته و دلیل اصلی آن حجم آتش سوزی بوده است. او توضیح داد: حجم قابل توجهی در حدود ۱۰۰۰ لیتر گازوئیل که در مشک‌های جاسازی شده در ۲ خودرو قاچاق سوخت قرار داشت، دچار حریق شده بود. مالکان خودرو پس از بالاگرفتن حجم آتش‌ فرار کرده‌اند.

به گزارش «کرمان نو» رئيس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان گفت: اشتعال حجم بالایی از گازوئیل باعث شده بود که آتش به اسکلت ساختمان و برخی واحد‌ها خسارت جدی وارد کند.

او گفت: پس از اطفا حریق در ساختمان مذکور در حدود ساعت ۴ بامداد مجدد گزارش آتش‌سوزی دیگری در قسمتی از شهر داشتیم که آن مورد هم بر اثر اشتعال سوخت قاچاق بود. بابایی گفت: گازوئیل هنگام آتش گرفت حرارت بالایی را تولید می‌کند و از طرفی اتش‌سوزی در بیشتر موارد در فضای مسقف مانند پارکینگ اتفاق می‌افتد. همین مساله کار اطفاء حریق را مشکل‌ می‌کند.

او گفت: عامل اولیه احتراق در دست بررسی است اما در موارد مشابه اتصال موتور پمپی که به وسیله آن سوخت را بین دو ماشین جابجا می‌کنند، بوده‌اند. اما به صورت دقیق در مورد آتش‌سوزی بامداد امروز بایستی بررسی صورت بگیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104915
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.