در شورای ترافیک استان مطرح شد


تلفات ۴۰ درصدی عابران پیاده در تصادفات درون‌شهری کرمان

 در شورای راهبری وضعیت ترافیکی و سوانح استان کرمان اعلام شد: فوتی‌های معابر شهری ۴۲ درصد عابر و ۴۱ درصد موتورسوار هستند و بیشترین سهم را کرمان با ۴۶ درصد دارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا،‌ سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان پیش از ظهر امروز ۲۸ شهریورماه در شورای راهبری وضعیت ترافیکی و سوانح استان کرمان گفت: امنیت و احساس امنیت در جاده‌ها و معابر شهری باید باشد و تلاش کنیم این کشته‌ها و حوادث رانندگی به کمترین میزان برسد و این دغدغه از زندگی مردم بیرون برود.

 او با تبیین وظایف و مأموریت‌های پلیس ادامه داد: ما به‌عنوان پلیس نه‌تنها برخورد مقابله‌ای را انجام می‌دهیم، بلکه برخورد ایجابی و رفتارهای فرهنگ‌ساز را هم داریم.

 فرمانده انتظامی استان کرمان بر لزوم ارتقای انضباط اجتماعی تأکید کرد و در ادامه با طرح این سؤال که چرا مردم به حقوق دیگران احترام نمی‌گذارند و قوانین را رعایت نمی‌کنند؟ گفت: ۵۴ هزار خودرو طی دو هفته در کرمان جریمه شده‌اند که روزانه ۳۸۰۰ مورد می‌شود و این جای تأسف دارد و قابل‌قبول نیست.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: شدت تصادفات رانندگی بالاتر رفته که بخش عمده‌ای از آن مربوط به‌سرعت است.

 او در ادامه در خصوص درخواست رئیس اورژانس کرمان مبنی بر واگذاری زمین برای احداث پایگاه اورژانس در سطح شهرهای استان اظهار کرد: اقداماتی برای تحویل زمین اورژانس انجام می‌شود.

 استاندار کرمان ادامه داد: افزایش پایگاه‌های هلال‌احمر در جنوب استان در دست پیگیری است.
همچنین اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهور استان کرمان نیز در این جلسه گفت: طی پنج‌ماهه سال گذشته ۱۰۰ فوتی تصادفات داشتیم و در پنج‌ماهه امسال ۱۰۷ فوتی داریم که نشان می‌دهد تعداد تصادف فوتی بیشتر شده است.

او با اشاره به آمار اظهار کرد: بیشترین فوتی‌های تصادفات در کرمان، بم، سیرجان، رودبار، شهربابک، ریگان، جیرفت، منوجان و کهنوج است.

 رئیس پلیس راهور استان کرمان اضافه کرد: در پنج‌ماهه امسال تصادفات خسارتی ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و فوتی‌ها شامل ۱۶ نفر زن و ۹۱ نفر مرد بوده است و بیشترین فوتی‌ها در ساعت ۱۶ تا ۲۰ اتفاق می‌افتد.

 خوشوقت بیان کرد: فوتی‌های معابر شهری ما ۴۲ درصد عابر و ۴۱ درصد موتورسوار هستند و بیشترین سهم را کرمان با ۴۶ درصد دارد و سیرجان، بم، کهنوج، جیرفت، شهربابک و زرند نیز بیشترین تعداد فوتی‌های معابر شهری را داشته‌اند.

 او عنوان کرد: بیشترین علت تصادفات در معابر شهری عدم توجه به جلو و تأخیر در رویت و عدم رعایت حق‌تقدم است و نبود روشنایی و تاریک بودن معابر یکی از دلایل تصادفات عابران پیاده در کرمان به شمار می‌رود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108988
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.