سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان خبرداد؛


خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به راه‌های جنوب استان کرمان در برآورد اولیه

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به راه‌های جنوب استان کرمان در برآورد اولیه خبر داد و گفت: با توجه به ایجاد بستر مناسب برای تردد مردم و اکیپ های امدادی کار بازگشایی محورهای خسارت دیده و متأثر از سیلاب چند روز گذشته در شهرستان‌ها و مناطق سیل زده جنوب کرمان از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مجتبی محمودی با بیان اینکه همچنان در برخی از مناطق سیل زده سیلاب و طغیان رودخانه ها فروکش نکرده است افزود :اولویت بازگشایی راه‌ها در مناطق سیل زده با محورهای شریانی و اصلی است .

وی از بسیج تمام امکانات ماشین آلات سنگین راهداری در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: علاوه بر توان ماشین آلات راهداری در ادارات شهرستانی دستگاه‌های راهداری از ستاد اداره کل در جیرفت به مناطق اعزام شده است و در حال حاظر ۸۰ دستگاه راهداری در حال کار هستند .

محمودی با اشاره به اینکه همچنان ۲ محور اصلی، ۵محور فرعی و ۴۵ راه روستایی همچنان بعلت طغیان رودخانه ها و سیلابی بودن در جنوب کرمان مسدود است افزود :با شرایط طغیان رودخانه ها عملا هیچ عملیات راهداری در بستر رودخانه های سیلابی تا کاهش سیلاب نمی‌توان انجام داد .
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از خسارت  ۲۰۰ میلیارد تومانی در برآورد اولیه به حوزه راه‌های جنوب استان کرمان در این سیلاب خبر داد و گفت : بیش از  ۴۵ دستگاه پل و ابنیه فنی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد دچار خسارت شده است .وی از اعزام کارشناسان اداره نگهداری راهها و ابنیه به مناطق خسارت دیده برای بازدید و برآورد فنی و دقیق خبر داد .
محمودی از تخریب ۱۵ کیلومتر دریواسیون و دیواره های هدایت سیلاب  و  خسارت به بیش از هزار  کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان بعلت جاری شدن سیلاب خبر داد .
محمودی با بیان اینکه این میزان خسارت را به خسارت سیلابهای ابتدای دیماه هم اضافه کنیم حجم زیادی خسارت به مجموعه زیرساختهای راه و حمل و نقل جنوب استان وارد شده است که بایستی برای ترمیم و بازسازی آن اعتبارات ویژه ملی در نظر گرفته شود .
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه این اداره کل تمام توان خود را برای بازگشایی راه‌های روستایی و در صورت نیاز عملیات تیغ زنی بکار گرفته است. افزود:میزان خسارتها در شهرستانهای جنوبی بالا است و بعلت گستردگی منطقه هم در مناطق کوهستانی و هم در دشت و از طرفی کمبود امکانات دستگاههای سنگین و بعُد مسافت مناطق خسارت دیده بایستی با این شرایط از امروز اقدامات راهداری در مناطق سیل زده را انجام دهیم .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83719
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.