خسارت ۲۴۰۰ میلیارد تومانی حوادث غیرمترقبه به استان

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: در مجموع ۹۶ حادثه سال گذشته در استان کرمان ۲۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

سعیدی ظهر امروز سه شنبه ششم خردادماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: سال ۹۸ سال پر حادثه ای برای استان کرمان بود که خوشخبتانه با هماهنگی مدیران و فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران توانستیم در هر حادثه به ویژه دو سیل که استان را مورد آسیب قرار داد، مناطق آسیب دیده را در اولین فرصت از حالت اضطرار خارج کنیم.

وی افزود: ۱۸۵ مصوبه در ۱۸ جلسه ستاد استانی و همچنین مصوباتی در چهار جلسه مناطق حادثه دیده داشته ایم که اکثر قریب به اتفاق مصوبات اجرایی شده است.

سعیدی تصریح کرد: نخستین حادثه سال قبل سیل زدگی تعدادی از استان های کشور بود که اقدامات امدادرسانی در گلستان، خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان صورت گرفته و اقلام معیشتی، غذایی و زیستی به ارزش بیش از ۳۱ میلیارد تومان توزیع کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: کرمان به عنوان معین بازسازی شهرستان حمیدیه خوزستان در سیل سال گذشته انتخاب شد که در این راستا ۳۴۲ واحد مسکونی احداث و ۲۲۲۲ واحد مسکونی نیز تعمیر شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث استان کرمان در سال قبل سیل، طوفان، تگرگ، برف، صاعقه و زلزله بوده، افزود: در مجموع ۹۶ حادثه سال گذشته در استان کرمان ۲۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

سعیدی تصریح کرد: ۶۵۴ راه روستائی و عشایری در حوادث فرورودین و دی ماه سال قبل بازگشایی، ۲۱ روستا تخلیه، ۱۱۵ منزل در روستاها دچار آبگرفتگی شدید شد و ۵۸ روستا مورد تهدید شدید آبگرفتگی قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: در سال ۹۸ هشت منطقه در استان کرمان شاهد وقوع بیش از ۳۰ زمین لرزه بوده و در سراسر استان کرمان در سال گذشته زمین لرزه های بین سه تا چهار ریشتر ۱۰۷ مورد و چهار تا پنج ریشتر ۱۱ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه گرد و غبار به شدت استان کرمان را  مورد تهدید قرار می دهد، افزود: ۸۵۸ هکتار از مراتع استان کرمان در سال قبل دچار آتش سوزی شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه ۱۲ مورد تلفات جانی در حوادث مختلف در سال ۹۸ در استان کرمان داشته ایم، گفت: هشت مورد از تلفات بر اثر صاعقه، دو مورد سیل و دو مورد مربوط به حوادث دیگر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50067
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.