مصرف مواد روان‌گردان قربانی گرفت


ماجرای جوانی که برادرش را کشت و در حیاط خانه دفن کرد

مصرف روانگردان شیشه ؛ منجر به قتل هولناک برادر و دفن آن در حیات خانه شد.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بم از بازداشت فردی که به دلیل مصرف مواد روانگردان شیشه اقدام به قتل فجیع برادر خود نموده بود خبر داد و گفت:زنگ خطر مواد مخدر صنعتی جدی است.

محمد ضیاالدینی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره قتل بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت و باپرزش ویژه قتل در محل حادثه حضور یافت.

این مقام قضائی اعلام کرد: متاسفانه قاتل در روز دوم فرودین ماه سال جاری در محل منزل پدری،در اثر مصرف زیاد مواد روان گردان شیشه با مقتول درگیر می شود و با وارد کردن ضربات یک کارد آشپزخانه اقدام به قتل فجیع برادر بزرگتر خود می نماید.

وی اعلام کرد: قاتل پس از انجام این عمل هولناک،برادر خود را در محل حیات خانه دفن می کند و پدر و مادر مسن خود را نیز تهدید می کند در صورت اطلاع به پلیس آنها را نیز خواهد کشت.

دادستان بم افزود: با توجه به اینکه این حادثه در ایام شیوع کرونا اتفاق افتاده بود و رفت و آمدهای خانوادگی به حداقل ممکن رسیده بود و کسی به منزل آنها رفت و آمد داشته بود.کسی متوجه این حادثه هولناک نشده بوده است.

وی گفت: تااینکه صبح امروز پدر خانواده این حادثه را به پلیس اطلاع می دهد و بلافاصله و ظرف کمتر از یک ساعت قاتل توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان بم دستگیر می شود.

ضیاالدینی بیان کرد: با حضور بازپرس ویژه قتل محل دفن مقتول خاک برداری و جسد مقتول جهت آزمایش های تکمیلی تحویل پزشکی قانونی شده است

دادستان بم خطاب به جوانانی که گرایش به مصرف مواد مخدر به ویژه موادصنعتی دارند،هشدار داد: شاید در مراحل اولیه مصرف این مواد عفیونی لذت های زودگذری داشته باشند اما مطمن باشید سرانجام قدم گذاشتن در این وادی ذلت خواهد بود.

وی خطاب به مسئولان مرتبط با امر مبارزه و مقابله با مواد مخدر در خصوص اقدامات خزنده برای گســترش دامنه اعتیاد در جامعه ایرانی هشدار داد و گفت: امروزه اعتیاد به موادمخدر و روانگردان های جدید یک معضل مهم و تهدیدکننده امنیت اجتماعی و سلامت جامعه به حساب می آید.

وی ادامه داد: موادمخــدر در کنار اثــرات درون خانواده ای و… به راحتی می تواند نیروی کار یک کشــور را تحت تأثیر خود قرار بدهد.

وی ادامه داد: از همین رو قاچاقچیان موادمخدر که در واقع مافیای جان انســان ها و بشــریت محســوب می شــوند بــا انگیزه سوءاســتفاده های فراوان ناشی از این فعالیت شــوم، به ســمت شــگردهای جدید تولید، عرضــه موادمخــدر و روانگردان های صنعتی جدیــد رفته و ســعی دارند بــا تغییر الگوی مصرف موادمخدر از ســنتی به صنعتی، بازار گســترده ای در بین اقشــار مختلف جامعه بــه خصوص طیــف جوان و نوجــوان اعم از تحصیلکرده و کم سواد ایجاد کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47205
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.