مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خبر داد:


نجات یک بانوی گرفتار در آتش و دود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از نجات یک بانوی گرفتار در آتش و دود، خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از امور ارتباطات و اطلاع‌رسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، ابراهیم بابایی افزود: عصر روز گذشته، ۲۱ دی‌ماه، همکاران ما در ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، با تماس شهروندان با سامانه «۱۲۵» از وقوع یک آتش‌سوزی گسترده در یک مغازه باطری‌سازی واقع در خیابان «سرباز»، مطلع شدند و بلافاصله، نیروهای آتش‌نشان را از ایستگاه‌های ۳ و ۹ به محل این حادثه اعزام کردند.

او درباره این حادثه توضیح داد: در این مغازه باطری‌سازی، یک دستگاه خودروی سواری پراید، دچار آتش‌سوزی شده بود و درنتیجه این حریق، دود و شعله زیادی به بیرون متصاعد می‌شد.

او ادامه داد: در نتیجه این آتش‌سوزی، یک بانوی ۴۵ساله که در واحد مسکونی طبقه فوقانی محل حادثه سکونت داشته، دچار دودگرفتگی و وحشت ناشی از حرارت زیاد می‌شود که آتش‌نشانان پس از تجهیز خود به دستگاه تنفسی، به دو گروه عملیاتی تقسیم می‌شوند؛ یک گروه برای نجات فرد محبوس شده در طبقه بالای ساختمان، اقدام می‌کنند و گروه دیگر شعله‌های آتش را که در حال گسترش و سرایت به واحدهای تجاری هم‌جوار بود، مهار و خاموش می‌کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در همان دقایق اولیه موفق شدند فرد حادثه‌دیده را نجات دهند و بلافاصله برای انجام مراحل درمانی تخصصی، تحویل عوامل فوریت‌های پزشکی بدهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، افزود: گروه دیگری از آتش‌نشانان توانستند شعله‌های سرکش آتش را مهار کرده و مانع از سرایت آتش به ساختمان‌های هم‌جوار و طبقه‌بالایی بشوند.

او گفت: آتش‌نشانان پس از مهار کامل شعله‌های آتش، لکه‌گیری نهایی و تخلیه دود از محل حادثه، درباره پیشگیری از حوادث و مسائل ایمنی، به ساکنین و کسبه محل، آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

بابایی بیان کرد: علت این حادثه، توسط کارشناسان سازمان، در حال بررسی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113806
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.