یک خانواده سه‌ نفره، گرفتار قاتل خاموش شدند

امروز ـ سه‌شنبه ۷ بهمن ـ ۳ مورد فوت ناشی از گازگرفتگی در توابع شهرستان سیرجان گزارش شده است. تعداد کسانی که در استان با گاز منوکسید کربن دچار مسمومیت شدند از اول بهمن‌ماه تا کنون به 19 نفر رسیده که سه نفرشان جان باختند.

به گفته رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ سیرجان مادر ۵۰ ساله و دو فرزتد پسر ۱۷ و ۲۹ ساله اش صبح امروز بر اثر مسمومیت با منوکسیدکربن در روستای ده یادگار از توابع شهرستان سیرجان جان خود را از دست دادند.

حیدرپور ادامه داد: تیم فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی سیرجان بلافاصله به محل اعزام شدند و به بررسی وضعیت مصدومین پرداختند که مشخص شد ساعاتی از مرگ هر سه نفر می‌گذرد.

او ضمن ابراز تاسف از این حادثه، بر حفظ ایمنی لوازم گاز سوز در منازل تاکید و اظهار امیدواری کرد تا بار دیگر شاهد اینگونه حوادث ناگواری نباشیم.

چند نکته برای مقابله با گازگرفتگی 

برای در امان ماندن از این حادثه لازم است به چند نکته توجه کنید.

۱- قبل از استفاده از وسایل گرمایشی باید مسیر خروج گاز را به طور کامل کنترل نمایید.

استفاده از وسایل گرما زا مثل بخاری و پکیج در فضاهای مسکونی کوچک حتی درمواردی که سالم بوده و مسیر خروج گاز مناسبی هم داشته باشد به دلیل مصرف اکسیژن داخل فضای کوچک مسکونی و بسته بودن کامل درب و پنجره و عدم ورود اکسیژن جایگزین به فضای مسکونی می تواند به دلیل کمبود اکسیژن عوارض و ناراحتی هایی را به دنبال داشته باشد.

۲- استفاده از وسایل گرما زای بدون مسیر خروج گاز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و اصولا وسایل بدون مسیر خروج گاز به هیچ وجه استاندارد نیست.

۳-هرگز در فضای بسته و محدود که تهویه کافی و مناسب ندارد (نظیر اتاق، گاراژ و …) آتش روشن نکنید و همچنین از ذغال در فضای بسته و چادر مسافرتی استفاده نکنید.

۴- هرگز در فضای بسته پارکینگ، خودروی خود را روشن نگذارید.

۵- رانندگان وسایل نقلیه از روشن کردن گاز پیک نیک در اتاق وسیله نقلیه خود جهت استراحت و خواب جداً خودداری کنند.

۶- از نصب آبگرمکن یا انتقال گاز پیک نیک به حمام جهت گرم کردن حمام جداً خودداری کنید.

۷-هنگام استفاده از وسایل گرمایشی از لوله های آکاردئونی یا فنری، استفاده از زانوهای متعدد و شیب رو به پایین لوله ها جداً خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

مسمومیت با گاز در وضعیت هشدار| ۱۶ نفر در سه روز

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63277
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.