فرماندار زرند:


۵۲ خانه روستایی در زرند دچار آب‌گرفتگی شد

فرماندار زرند گفت: ۵۲ واحد مسکونی روستایی این شهرستان در سیل عصر جمعه دچار آب‌گرفتگی شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، سید‌رضا حسینی‌نژاد جمعه‌شب در نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند افزود: فردا تیم‌های بسیج برای کمک به روستائیان منطقه زرند که منازل آنها دچار آب‌گرفتگی شده است، اعزام می‌شود.

وی اظهار کرد: بارندگی سیل‌آسا و رعد و برق، خسارت‌هایی را به اراضی کشاورزی، واحدهای مسکونی، شبکه آبرسانی، برق‌رسانی، شبکه مخابرات، راه روستایی و قنوات روستاهای منطقه سربنان شهرستان زرند وارد کرد.

به گفته وی، طبق برآورد اولیه سیل عصر جمعه بین ۴۰ تا ۴۵ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف زرند وارد کرده است.

فرماندار زرند تصریح کرد: در حوزه کشاورزی، قنوات، باغات ، دام و موتورپمپ روستاهای تذرج شرقی و ده میلاندر نیز برآورد اولیه خسارت وارد شده بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: با تلاش نیروهای راهداری و بخشداری راه ۶ روستای شهرستان زرند که بر اثر جاری‌شدن سیلاب مسدود شده بود بازگشایی شد و راه روستایی ۲ روستای دیگر در حال بازگشایی است.

حسینی ادامه داد: در مجموع ۲۵ میلیارد تومان بر اثر بارش باران و جاری‌شدن سیلاب به شبکه آب و برق‌رسانی و مخابرات شهرستان زرند خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه عصر جمعه شاهد بارش شدید باران در مناطق مختلف شهرستان زرند بودیم گفت: در پی این بارش‌ها در برخی از مناطق از جمله سربنان با وقوع سیلاب و بروز خسارت‌هایی در بخش‌های مختلف راه، کشاورزی، شبکه آبرسانی، قنوات برق، مخابرات و واحدهای مسکونی مواجه بودیم.

فرماندار زرند بیان کرد: همچنین بارندگی شدید عصر جمعه موجب جاری‌شدن رودخانه‌های فصلی روستاهای ده میلان ‌ و تذرج شرقی در منطقه زرند شد.

وی با بیان اینکه بارش باران و جاری‌شدن سیلاب در زرند موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری‌شدن سیلاب در زرند شد گفت: سیلاب به برخی از باغ‌های روستاهای سربنان خسارت وارد کرد اما خسارت جانی در پی نداشته است.

زرند در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105227
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.