جشنواره ملی «فیلم کرمان» از تاریخ ۳۱ اردیبهشت تا ۳ خرداد برگزار می‌شود:


نمایش آثار جشنواره ملی «فیلم کرمان» در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری جشنواره فیلم از تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه تا ۳ خرداد در کرمان و نمایش
آثار در سینما شهر تماشا کرمان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با کرمان‌نو و در توضیح جشنواره «فیلم کرمان» گفت: «سال‌هاست که درخواست وجود یک جشنواره فیلم در کرمان بوده است و در سال ۹۸ با جدی شدن این مطالبات از سوی جامعه سینمایی، یک رویداد سینمایی در کرمان ایجاد شد.
علیزاده ادامه داد: «در دوره اول با همکاری خانه سینما و دبیری آقای مجتبی دهقانی این جشنواره برگزار شد و بنا شد که این جشنواره را ادامه دهیم اما تحت تاثیر کرونا دور دوم جشنواره به تاخیر افتاد.»
جشنواره امسال با دبیری هنری دکتر مجید فدایی برگزار می‌شود و مجری جشنواره موسسه فرهنگی کارمانیا است.
علیزاده می‌گوید داوری آثار تا ۱۵ اردیبهشت به اتمام می‌رسد و از 31 اردیبهشت‌ماه تا سوم خردادماه جشنواره برگزار می‌شود او ادامه داد: « این رویداد با مشارکت سینماگران کشور برگزار می‌شود و از لحاظ تعامل بین سینماگران و ارتقای جایگاه سینمایی استان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.»
علیزاده، با اشاره به اینکه استان کرمان از لحاظ هنرمندان شاخص در عرصۀ سینما، مراکز آموزشی و وجود انجمن سینمای جوان استان، جایگاه ممتازی دارد، گفت: رویدادهای این چنینی در دوره‌های اول برگزاری دچار نواقصی هستند اما به مرور برطرف می‌شود و بنابراین، در صورت استمرار جشنواره‌ها، نتایج دلخواه حاصل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با بیان اینکه باید به این باور برسیم که فیلم، جایگاه ویژه‌ و تاثیر خوبی در جامعه دارد، بخش «سرباز وطن» را از جمله موضوعات جشنواره فیلم کرمان، اعلام کرد و گفت: پرداختن به ویژگی‌های شخصیتی سردار دل‌ها نیز بخشی از کار جشنواره است که می‌تواند تأثیرگذار و در کرمان منشأ خیر باشد.

علیزاده گفت: در این جشنواره ۴۹۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی «فیلم کرمان» ارسال شده است که از این تعداد حدود ۱۶۲ اثر استانی و ۳۳۵ اثر کشوری بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان،ادامه داد: در این جشنواره در بخش فیلم‌نامه، موضوعات «آزاد، اقتباسی و سرباز وطن» و در بخش فیلم، موضوعات «آزاد، سرباز وطن و آسیب‎های اجتماعی» در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است؛ قرار است فیلم‌های «جشنواره ملی فیلم کرمان»، در سینما «شهر تماشا کرمان» اکران شود، همچنین علیزاده به همکاری شهرداری کرمان در برگزاری این رویداد اشاره کرد. .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87946
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.