اختتامیه جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت شامگاه سوم خرداد برگزار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، آیین اختتامیه جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت با حضور مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، رئیس حوزه هنری استان، رئیس ستاد هماهنگی و ترویج مکتب شهید سلیمانی و جمعی از مسئولان استان و هنرمندان، شامگاه ۳ خردادماه در کرمان برگزار شد.

محمدرضاعلیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم بیان کرد: خدا را شاکریم که در سایه الطاف الهی و به یمن نام و مرام اسوه‌ی شجاعت و مهر، فرمانده‌ی قلب‌ها، سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توفیق نیل به اختتامیه جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت حاصل آمد. امیدواریم جشنواره فوق در تحقق اهداف و منویات آرمانیش در راستای معرفی و معرفت آن شهید وارسته به عنوان گامی هرچند کوچک دارای تبعات موثر و ماندگار باشد.

وی حضور و استقبال چشمگیر اقشار گوناگون در این جشنواره را دلگرم کننده و شاخص بارز ارادت و دلبستگی مردمی به ارزش‌های دینی و مبانی فاخر فرهنگ جهاد و شهادت دانست و گفت: به یقین تقارن و تلاقی سالروز آزاد سازی خرمشهر با اختتامیه این جشنواره، اتفاق زیبایی است که جریان افتخار آمیز رهایی خونین شهر را تجلی می‌کند.

علیزاده با بیان اینکه جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت هنگامه‌ای شیرین در راستای تکریم سرشت و سرنوشت سردار سلیمانی است، افزود: ارسال یک‌هزار و ۱۴۳ اثر به جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت با مضامین خاص و متنوع و در قالب‌های سرود، آکاپلا، تواشیح و کارهای چند زبانه، ۲۸ مقاله و تعداد زیادی آهنگ، فرآیندی ظریف، خوش بنیان، آهنگین و موزون را پدید آورد.

وی ادامه داد: هرچند در پایان جشنواره ۱۰ اثر برگزیده معرفی می‌شود اما بازتابی گسترده از ظرفیت و قالب هنری وسیع و متنوع است؛ حجم اقبال و استقبال عموم مردم، نوید بخش تداوم و پویایی جشنواره در جهت ترویج فرهنگ و مکتب سلیمانی است که در حوزه‌ی تخصصی آواها و نواهای مقاومت تعریف می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: امیدواریم این جشنواره بتواند با حمایت مردم و مسئولین ذیربط، در رسیدن به رسالت خطیر خود از جمله نشر و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و شجاعت، ارتقاء روحیه جهادی، نوع دوستی و وطن پرستی توفیق داشته و در دستیابی به آرمان‌ها و منویاتش برای ارج نهادن به ارزش‌های دینی و معنوی به خصوص بر مبنای ویژگی‌های شهید سلیمانی، شناسایی جوانان علاقه‌مند و خلاق، کشف استعدادهای نو و حمایت از آن‌ها و تولیدات فاخر در این سمت و سو سربلند باشد.

حامد منیری مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه امیدواریم جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت با محتوای انقلابی و ایرانی اسلامی تداوم یابد، گفت: اعتقاد داریم قرآن مفاهیم ظریف، دقیق و هنرمندانه‌ای دارد و جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت توانست این مفاهیم را معرفی کند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89175
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.