برگزیدگان جشنواره ملی شعر کوتاهِ «آن»، در سرچشمه معرفی خواهند شد

دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر کوتاه «آن» گفت: پس از ارسال بیش از ۹هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره، ۱۹ شاعر در دو بخش شعر کوتاه نو و شعر کوتاه سنتی به عنوان راه‌یافتگان به مرحله نهایی جشنواره انتخاب شدند که ۲۶ خردادماه در شهر سرچشمه، برگزیدگان جشنواره از میان ایشان معرفی خواهند شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، سیدعلی میرافضلی بیان کرد: نخستین دوره جشنواره «آن» حدود چندسال قبل با همکاری حوزه هنری استان کرمان برگزار شد و دومین دوره این جشنواره توسط مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار می‌شود که فراخوان آن در دی‌ماه ۱۴۰۰ منتشر شد.

وی افزود: بهمن‌ماه سال گذشته آخرین مهلت ارسال آثار بود که بیش از ۹۰۰ نفر با بیش از ۹هزار اثر در این جشنواره شرکت کردند.

میرافضلی بیان کرد: اسفندماه سال گذشته داوری اولیه جشنواره آغاز شد که در هر بخش، سه داور این کار را برعهده داشتند و در مرحله نخست داوری، آثاری از ۸۰ تا ۱۰۰ شاعر در هر بخش از میان شرکت‌کنندگان، برای مرحله دوم داوری انتخاب شد.

وی ادامه داد: داوری نهایی در هر دو بخش شعر کوتاه سنتی و شعر کوتاه نو، توسط پنج داور انجام شده و درمجموع در دو بخش، ۱۹ شاعر به مرحله نهایی جشنواره راه یافته‌اند.

میرافضلی اظهار کرد: قرار است ۲۶ خردادماه جاری در شهر مس سرچشمه و در مراسم اختتامیه جشنواره، اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر جشنواره اعلام و از ایشان تقدیر شود.

دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر کوتاه «آن» تصریح کرد: این جشنواره به معنای دقیق کلمه، ملی بوده و شاعرانی از سراسر کشور و همه استان‌های ایران در این جشنواره شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: شعر کوتاه، مسئله روز است و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است؛ به‌دلیل اقتضائات زمانه، شعر کوتاه در ادبیات و هنرهای دیگر نیز مورد توجه است و استان کرمان هم چهره‌های شاخصی در این عرصه دارد. این موضوع باعث شد این جشنواره ملی، در این استان پهناور و در شهر سرچشمه برگزار شود و مورد استقبال هم قرار گیرد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89889
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.