برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه معرفی شدند

پنجمین جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه جمعه‌شب به نقطه پایان رسید و برگزیدگان آن طی آیینی در رفسنجان در چهار بخش مجریان، خوانندگان، تقلید صدا و استندآپ کمدی و نیز بخش ویژه شهید سردار سلیمانی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، این جشنواره که شامگاه ۲۹ تیرماه در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر(ع) رفسنجان آغاز به کار کرده بود در مراسم پایانی با قرائت پیامی از وزیر نیز همراه بود که توسط رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان خوانده شد.

در بخشی از آیین پایانی این جشنواره به پاس رشادت ها تندیس ستاره طلایی به خانواده شهید هنرمند، شهید رضا پاکزاد تقدیم شد. همچنین در بخش ویژه شهید سلیمانی مجریان صحنه محسن صفری از خوزستان، مصطفی حجتی از کرمان و مژده مهدویان از سمنان رتبه های اول تا سوّم را از آن خود کردند که از آنان تجلیل به عمل آمد.

از فینالیست های راه یافته به بخش تقلید صدا در بخش مردمی از حدیث اسماعیلی از استان کرمان تجلیل شد و نیز محمد چمنی از خراسان شمالی رتبه سوّم و میلاد محمدی از استان مرکزی رتبه دوّم را به دست آوردند؛ دیپلم افتخار نیز به علاوه تندیس جشنواره در این بخش به رتبه نخست یعنی علی طیبی از استان فارس اعطا شد.

در بخش خوانندگان صحنه نیز در رقابت مردمی، رامین کریمی از استان کرمان معرفی شد؛ همچنین مقام دوم به علی منوچهری نیا از استان گلستان و مقام سوم این بخش هم به طور مشترک به احسان مرادی از استان خراسان شمالی و مهران جعفرپور از استان اصفهان رسید؛ دیپلم افتخار و تندیس طلایی جشنواره هم در این بخش به سید رسول رضوی از استان فارس اهدا شد.

این جشنواره در بخش مجریان صحنه هم فینالیست های خود را شناخت و رتبه سوّم به طور مشترک به محسن کاهنی از خراسان جنوبی و احمدرضا جهانی از استان مازندران رسید؛ ضمن اینکه آرش رضوانی از استان تهران رتبه دوّم را از آن خود کرد و دیپلم افتخار به اضافه تندیس طلایی جشنواره هم به رتبه نخست مجریان مهرنوش ایران خواه از استان هرمزگان اعطا شد.

این جشنواره در بخش استندآپ کمدی هم برگزیدگان خود را معرفی کرد که در ابتدا هیات داوران امیرعلی عسکریان از استان تهران را به دلیل خلاقیت در شیوه اجرا انتخاب کردند همچنین در بخش مردمی افشین ثریا از استان آذربایجان معرفی شد؛ محمدحسین صفری از استان خراسان رضوی نیز رتبه سوّم را کسب کرد.

در ادامه این بخش مهرداد جوانمردی از استان تهران رتبه دوّم را کسب کرد و نیز ابوالفضل عابدخانی از استان مرکزی نیز حائز رتبه اوّل، دیپلم افتخار و تندیس طلایی جشنواره شد.

به گزارش ایرنا در این جشنواره لوح تقدیر جشنواره به پاس تلاش و ممارست در فراگیری و اشاعه زبان فارسی به ۱۴ شرکت کننده از ۱۴ کشور یمن، هند، عراق، مراکش ساحل عاج، افغانستان، قرقزستان، لبنان، پاکستان، فلسطین، سوریه، ترکیه، بنگلادش و نیجریه اهدا شد.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در مراسم پایانی این جشنواره با تشریح اهمیت هنر در جامعه و رسالت هنرمندان گفت: رسالت هنرمندان در پاسداری از میراث انقلاب اسلامی و انتقال باورها، ارزش ها و آداب و رسوم ایران اسلامی بسیار سنگین است.

ایمان محمدآبادی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان هم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این آیین قرائت کرد و گفت: سه روز رقابت در کنار رفاقت را در شهر کتابخوان داشتیم؛ مردم رفسنجان کتاب خوان ترین افراد در استان کرمان هستند.

صمد قربان نژاد دبیر و طراح این جشنواره هم اظهار کرد: در این جشنواره ۶۷ شرکت کننده از ۳۱ استان کشورمان حضور داشتند.

وی افزود: ۱۴ هنرمند نیز از ۱۴ کشور جهان در این جشنواره شرکت کردند و معتقدیم بهترین راه نزدیک شدن به صلح جهانی بر روی کره خاکی جاری شدن فرهنگ و هنر است.

قربان نژاد ادامه داد: ۱۶ مجری در بخش ویژه شهید سلیمانی ۱۶ موضوع حول محور مقاومت و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و امیدواریم بتوانیم در زمینه تبیین مکتب شهید سلیمانی در این رویداد گام های موثری برداشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92580
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.