ترویج فرهنگ قرآنی در جشنواره ملی «عکس آیات» 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در جشنواره ملی «عکس آیات» از ظرفیت هنر فاخری مثل عکس در ترویج فرهنگ قرآنی استفاده شده است.

محمدرضا علیزاده در جلسه ای که با حضور دبیر هنری جشنواره ملی عکس آیات برگزار شد افزود: تعداد آثار رسیده به جشنواره قابل توجه است و تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه قرآن و عترت و معرفی آن ها در سطح ملی و زمینه سازی برای گسترش آموزه های قرآن در زندگی فردی و اجتماعی دارای اهمیت بسیار بالایی است.

او ابراز امیدواری کرد که این جشنواره در سال های آتی نیز استمرار داشته باشد و بتوانیم شاهد تولیدات و آثار فاخر در جشنواره باشیم و هرساله به آن اضافه شود.

اسامی پذیرفته‌شدگان جشنواره «عکس آیات» ۳۰ بهمن ماه اعلام می‌شود

دبیر هنری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات نیز با اشاره به ارسال یک هزار و ۲۶۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره اظهار کرد: ۸۷۳ اثر مربوط به بخش اصلی، ۲۶۶ اثر مربوط به بخش ویژه و ۸۷ اثر مربوط به بخش عکس نوشت است که ۴۰ اثر از کرمان ارسال شده است.

او از انتخاب آثار نهایی جشنواره تا ۲۸ بهمن خبر داد و افزود: اسامی پذیرفته‌شدگان نیز ۳۰ بهمن ماه اعلام می‌شود.

زنده‌روح کرمانی بیان کرد: نمایشگاه آثار منتخب به صورت آنلاین از ۱۰ تا ۲۵ اسفند برگزار می‌شود.

دبیر هنری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات با اشاره به اینکه فراخوان این دوره جشنواره مانند دوره قبلی است، افزود: البته موضوع بخش ویژه که متناسب با نیازهای روز مشخص می‌شود، امسال با توجه به فراگیری کرونا «ایثار اجتماعی» در نظر گرفته شده است.

زنده‌روح کرمانی در خصوص بخش «عکس نوشت» گفت: با توجه به فراگیری عکس با نوشته در فضای اجتماعی و تأثیرگذاری دو چندان این مقوله، این بخش برای اولین بار به جشنواره اضافه شد.

وی ادامه داد: اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات اسفند ماه امسال بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات با عنوان «قرآن، معنای زندگی» بهمن ماه ۹۹ به میزبانی استان کرمان و دبیری محمدرضا علیزاده احمدآبادی و دبیر هنری، مسعود زنده‌روح کرمانی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64832
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.