خسارت ۵۰ میلیاردی به هنرمندان کرمانی

کرونا بیش از ۵۰ میلیارد تومان خسارت به هنرمندان و صنوف فرهنگی و هنری استان کرمان وارد کرده است.

با شیوع کرونا از بهمن ماه ۹۸ اصناف با محدودیت فعالیت روبرو شدند.

دولت تصمیم گرفت برای کنترل انتقال این بیماری با دسته‌بندی مشاغل، برخی از آن‌ها را که پرخطر و غیرضروری بودند تعطیل کند.

بر این اساس چهار دسته‌بندی شکل گرفت و طبق آن فعالیت‌های هنری و فرهنگی در گروه شغلی سه قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از خسارت ۵۰ میلیارد تومانی به هنرمندان کرمانی در این مدت خبر می‌دهد.

محمدرضا علیزاده می‌گوید در سه ماهه نخست امسال برآوردی را از خسارات کرونا به هنرمندان داشتیم و چیزی در حدود 15.5 میلیارد تومان خسارت صنوف و واحدهای فرهنگی و هنری استان کرمان بود.

حمایت‌های دولت از هنرمندان

دولت در این مدت به اقشار آسیب‌دیده در چند مرحله حمایت‌هایی را داشت.

آن طور که علیزاده می‌گوید تاکنون چیزی حدود 16.5 میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان کرمانی پرداخت شده یا در حال پرداخت است که 5.5 میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات قرض الحسنه بوده است.

 10 میلیارد و 400 میلیون تومان نیز در مرحله اول در سامانه کارا تسهیلات کرونا پرداخت کردیم و شرایط این تسهیلات مشابه سایر صنوف بوده و این تسهیلات در قالب وام‌های 6، 8 و 16 میلیونی پرداخت شده است.

 

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هزار و 100 نفر عضو صندوق اعتباری هنر استان کرمان هستند که شامل هنرمندان، اصحاب رسانه و فعالان قرآن و اهل قلم است.

او با اشاره به اینکه که تا کنون یک میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب این افراد واریز شده و هنرکارت‌های این افراد به زودی توزیع می‌شود ادامه داد: این کمک‌ها شامل کسانی است که قبلاً ثبت نام کردند.

علیزاده می‌گوید تا 30 میلیون تومان حمایت از گروه‌هایی که تئاتر آماده ضبط و پخش در فضای مجازی دارند نیز تحت شرایطی انجام می‌شود.

با زرد و آبی شدن شهرهای استان کرمان امکان فعالیت این گروه شغلی مقدور شده است اما مدیرکل ارشاد کرمان اذعان می‌کند مسئله‌ای که وجود دارد این است که مردم در این شرایط رغبتی برای این فعالیت‌ها ندارند.

هنرمندان بی صحنه

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62759
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.