از میان فیلمسازان و چهره‌های مطرح کشور و استان کرمان؛


داوران دومین جشنواره فیلم «شهرنما» معرفی شدند

رئیس جشنواره سراسری فیلم «شهرنما» گفت: اعضای هیئت داوران دومین دوره این جشنواره از میان فیلمسازان و چهره‌های مطرح کشور و استان کرمان انتخاب شده‌اند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از شهرداری رفسنجان، سید عباس حسینی داورانی روز شنبه ۲۴ شهریور با اعلام این خبر افزود: کمال تبریزی، دکتر احمد الستی، سعید پوراسماعیلی، بهنود نکویی و محمد اسلامی اعضای هیئت داوران دومین جشنواره سراسری فیلم «شهرنما» را تشکیل می‌دهند.

او اظهار داشت: کمال تبریزی فارغ‌التحصیل رشته سینما و تلویزیون دانشگاه هنر و کارگردان و فیلمساز نام‌آشنای سینما است.

«یک‌تکه نان»، «سرزمین مادری»، «همیشه پای یک زن در میان است»، «مارمولک»، «لیلی با من است» از اهم آثار وی در تلویزیون و سینماست که در جشنواره‌های مختلف موفق به دریافت جوایز متعدد شده است.

رئیس جشنواره سراسری فیلم «شهرنما» بیان کرد: دکتر احمد الستی پژوهشگر سینما، مترجم و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران، استاد و مدیرگروه رشته سینما در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و در دانشگاه‌های ایالتی تگزاس در دالاس، سوره، صداوسیما و مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی نیز به‌عنوان استاد حضور داشته و مشاور موزه هنر دالاس در ایالت تگزاس نیز بوده است.

او افزود: سعید پوراسماعیلی فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر تهران در رشته فیلم‌برداری سینما، فیلم‌بردار، فیلمساز، مدرس سینما و در حال حاضر معاون فرهنگی و آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران است، او سال‌ها تجربه تدریس در حوزه فیلم‌برداری و عکاسی داشته و ساخت بیش از ۱۰ فیلم کوتاه داستانی و مستند و فیلم‌برداری و تصویربرداری بیش از ۳۰ فیلم سینمایی، تله‌فیلم، و فیلم کوتاه را در کارنامه دارد.

حسینی ادامه داد: بهنود نکویی کارگردان و فیلمنامه‌نویس انیمیشن و استاد دانشگاه است و کارگردانی انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» را در کارنامه دارد.

«بچه زرنگ» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما با حدود ۲ میلیون نفر مخاطب است و در جمع ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار دارد و در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در ۶ بخش کاندیدا بوده و سیمرغ بلورین بهترین فیلم (انیمیشن) را دریافت کرد.

او گفت: محمد اسلامی فیلمساز، عکاس، مدرس و مشاور هنری است. ساخت بیش از ۸۰ فیلم کوتاه و هفت مجموعه مستند، انتشار دو کتاب عکس به نام‌های «ستاره‌های کرمان» و «کرمان بسیار زیبا» از اقدامات اوست.

اسلامی سابقه تدریس در دانشکده الزهرا، حوزه هنری، انجمن سینمای جوانان کرمان، شهرستان‌های رفسنجان و بم، هنرستان هنرهای زیبا و مراکز آموزش خصوصی را در کارنامه دارد.

دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان با همکاری انجمن سینمای جوانان دفتر رفسنجان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان، دادگستری شهرستان رفسنجان و مؤسسه فرهنگی هزاردستان دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121817
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.