راه‌یابی شهرستان منوجان به مرحله نیمه نهایی برنامه انتخاب پایتخت کتاب ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از راهیابی شهرستان منوجان به مرحله نیمه نهایی هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا،  حسین اسحاقی با ابراز خرسندی از این رویداد فرهنگی در جنوب کرمان گفت: در برنامه‌ های هر شهر در زمینه ترویج کتابخوانی که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

وی غنی سازی اوقات فراغت را در ایام کرونا مورد تاکید قرارداد وافزود: با توجه به شرایط کرونایی کشور و محدودیت های به وجود آمده، باید توجه و تأکید به طراحی و اجرای فعالیت در فضای مجازی برای غنی کردن اوقات فراغت مردم را به عنوان یکی از شاخصه‌های برنامه مدنظر قرار گرفت.

اسحاقی داوری برنامه معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران را در سه مرحله براساس شاخص‌های همچون بهره‌گیری از مشارکت و ایجاد همگرایی میان نهادها و سازمان‌های دولتی عنوان کرد و گفت: استفاده از مشارکت همگرایانه صنایع محلی، سازمان‌های خصوصی و مردم‌نهاد، بهره‌گیری از مشارکت همه اجزای نشر، توجه به طیف وسیعی از مخاطبان، وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اولیه برای فعال شدن در حوزه ترویج کتاب‌خوانی، کیفیت ارائه و رعایت اصول برنامه‌نویسی در نگارش طرح‌ها و برنامه، تناسب با نیازهای محلی، ارزش‌های دینی و ملی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری، قابلیت و ضمانت اجرا و برخی دیگر از شاخص‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه داوران در این مرحله از میان شهرهای شرکت کننده ۳۶ شهر را به‌عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب و به دبیرخانه معرفی کردند، افزود: شهرستان منوجان نیز یکی از شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران انتخاب شدند.

مدیرکل ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه داوری مرحله نیمه‌نهایی و نهایی این رویداد در مهرماه امسال برگزار می شود، گفت: در داوری مرحله نیمه‌ نهایی پنج شهر انتخاب خواهند شد و به مرحله نهایی راه خواهند یافت و در مرحله نهایی یک شهر به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران و چهار شهر به عنوان شهرهای خلاق کتاب‌خوانی ایران از سوی داوران مرحله نهایی این برنامه انتخاب می شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78540
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.