تنها نماینده کرمان


راهیابی مستند “بی‌بی‌جان” به سومین دوره جشنواره «مادر»

مستند “بی‌بی‌ جان” تنها نماینده استان کرمان، به بخش فیلم سومین دوره جشنواره «مادر» راه یافت.

به گزارش کرمان‌نو، هیئت انتخاب بخشِ فیلم این دوره از جشنواره متشکل از طیبه فلکیان، شیرین بینا، منصوره مصطفی‌زاده و رهبر قنبری پس از ارزیابی ۲۷۲ فیلم واصل شده به دبیرخانه، ۵۳ اثر را حائز شرایط لازم برای حضور در بخش مسابقه این جشنواره تشخیص داد که مستند “بی‌بی‌جان” ساخته سید حمید میرحسینی یکی از فیلم‌های راه‌یافته است.

 قصه بی‌بی‌جان

مستند «بی‌بی جان»، روایتگر زندگی بی‌بی‌جان کریمی‌زاده ساکن سیرجان است که به‌تنهایی سرپرستی سه فرزند معلول ذهنی، «بیمار پی‌کی‌یو» را بر عهده دارد و در این راه با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند و همچنان عاشقانه و مادرانه در این مسیر سخت، بار زندگی را بر دوش می‌کشد.

قصه بی‌بی‌جان کریمی‌زاده قصه عجیبی است، راستش قصه او از مادری و فداکاری گذشته، این قصه فقط قصه عشق است، او که سال‌ها برای سه فرزند معلولش هم پدر است و هم مادر، اما خم به ابرو نیاورده و نمونه‌ای مثال‌زدنی از یک مادر و زن ایرانی است.

 بی‌بی‌جان با پسرخاله‌اش ازدواج می‌کند، نه او همسرش را می‌خواسته و نه شوهرش او را. مادر و خاله اما آنها را به هر ضرب و زوری که هست پای سفره عقد می‌نشانند.

 سینا به دنیا می‌آید، ظاهر پسرک خوب است، دوماهه که می‌شود، بی‌بی‌جان متوجه مشکلات سینا می‌شود و از همان زمان از این دکتر به آن دکتر می‌رود، اما بیماری‌اش را تشخیص نمی‌دهند.

 علی و دنیا هم چند سال بعد و به فاصله یک سال از هم به دنیا می‌آیند، آنها هم مانند سینا مشکل دارند. بیماری این کودکان تشخیص داده نمی‌شد تا زمانی که بچه‌ها را بعد از جدایی پدر و مادر به مراکز بهزیستی می‌فرستند و آنجا برایشان تشخیص «پی‌کی‌یو» داده می‌شود.

 برپایه این گزارش، سومین دوره جشنواره مادر به دبیری منصوره مصطفی‌زاده مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109212
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.