نمایشگاه عکس سازمان ملل و ایران در کرمان افتتاح می‌شود

بنا به اعلام روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، مراسم گشایش  نمایشگاه نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی با حضور ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، و جمعی از مدیران استانی برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه ٦٦ قطعه عکس و اسناد مهمی به نمایش گذاشته می‌شود که هر یک می‌تواند برای پژوهشگران ایرانی علاقه‌مند به علوم سیاسی، روابط و حقوق بین الملل سودمند باشد.

مجموعه عکس‌ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده مربوط به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.

در این نمایشگاه عکس‌هایی از حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی هنگام تاسیس این سازمان جهانی، سفر هفت دبیرکل سازمان ملل متحد به ایران و گزیده‌ای از طرح‌های به اجرا در آمده این سازمان در ایران به نمایش گذاشته شده است.

ایران به عنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد در میان نخستین کشور‌هایی بود که مرکز اطلاعات سازمان ملل در آن تاسیس و فعالیت هایش چند ماه بعد، در ماه مه ١٩٥٠ آغاز شد.

این نمایشگاه با مشارکت و همکاری معاونت امور فرهنگی شهرداری، مدیریت موزه هنر‌های معاصر صنعتی کرمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24899
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.