گزارشی از اختتامیه ششمین جشنواره استانی طنزِ کرمان (خارستان)

تقدیر از حمید نیک‌نفس شاعر و طنزپرداز در اختتامیه ششمین جشنواره استانی طنزِکرمان (خارستان)
تقدیر از حمید نیک‌نفس شاعر و طنزپرداز در اختتامیه ششمین جشنواره استانی طنزِکرمان (خارستان)

به گزارش «کرمان نو» این مراسم که با نکوداشت حمید نیک‌نفس شاعر و طنزپرداز رفسنجانی همراه بود با حضور افرادی همچون ناصر فیض، سید ابوالجواد موسوی و غلامرضا کافی برگزار شد.

این برنامه با تقدیر از رتبه‌های برتر طنز کرمان در چهار حوزه شعر، داستان، نثر و پژوهش ادامه داشت که به گفته مجتبی احمدی دبیر این جشنواره، از میان ۲۶۴ اثر اولیه انتخاب شده بودند. اسامی این اشخاص به شرح زیر است:

در حوزه شعر طنز اکبر خدادادی، مسلم حسن‌شاهی رتبه اول و دوم را کسب کردند و در این حوزه رتبه سومی وجود نداشت؛ همچنین حسین عزیزی و محمود بنی‌نجار در این بخش تقدیر شدند.

رتبه‌های برتر در حوزه نثرِ طنز به ترتیب عباس محمودیان، امیر غفاربیگی، الهه محمودیان و سارا ستوده‌نژاد بودند.

و اما یاسر سیستانی‌نژاد بهترین داستان سرا در قالب طنز شد و مجتبی شول و محسن علومی به ترتیب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

به انتخاب داوران این جشنواره، در زمینه پژوهش طنز رتبه‌های اول و دوم به عباس تقی‌زاده و روزا روژینی اختصاص یافت، مجتبی شول و نجمه مبعلی‌پور سوم مشترک شدند و ژیلا کاکاپور پژوهشگر قابل تقدیر در این بخش شد.

محمدعلی علومی در اختتامیه ششمین جشنواره استانی طنزِ کرمان مخالفتش با نژادپرستی را با لباس بلوچی فریاد زد
محمدعلی علومی در لباس بلوچی

محمدعلی علومی درحالی‌که لباس بلوچی بر تن داشت برای اهدای جوایز به روی سن آمد، او با پوشیدن این لباس مخالفتش با نژادپرستی را فریاد زد؛ این فعال حوزه طنز می‌گفت اگر لباس افغان پیدا می‌کردم آن را می‌پوشیدم. وی انگیزه‌اش از این کار را برخورد نامناسبی که چند روز پیش‌تر از چند جوان نسبت به یک سالمند افغان دیده بود اعلام کرد.

شعرخوانی چند شاعرِ طنز، رونمایی از یک ویژه‌نامه برای تقدیر از حمید نیک‌نفس و پخش

کلیپی در مورد وی از اتفاقات دیگر این نشست بود. 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1653
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.