فرماندار نرماشیر:


توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در روستا مستلزم افزایش مشارکت زنان است

فرماندار نرماشیر گفت: توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در روستا مستلزم آموزش و ترویج و افزایش مشارکت و توانمندسازی زنان است.

به گزارش کرمان نو، حمید طبسی در دیدار با هنرجویان پته دوزی روستای حسین آباد پشترود گفت: پته‌دوزی هنری‌ اصیل خاص مردم استان کرمان و مشترک در شهرستانهای همجوار بوده و هنرمندان این رشته با ظرافت و دقت خاصی آثار شگفت انگیز خلق می کنند.

وی افزود: در اکثر شهرهای کرمان هنر پته‌دوزی در دستان زنان و دختران وجود دارد و این روزها بیش از پیش شاهد امرار معاش بعضی خانواده‌ها از محل دوخت پته هستیم.

طبسی در ادامه بیان کرد: صندوق‌های خرد زنان روستایی منجر به افزایش درآمد و اشتغال آفرینی در روستا و در نهایت به افزایش دسترسی به بازار، ارتقاء جایگاه زنان در خانواده و همچنین بهبود مشارکت زنان در تصمیم‌گیری در هزینه‌های خانوار شده است.

فرماندار نرماشیر با اشاره به اینکه زنان به عنوان عامل کلیدی در عرصه روستا همواره مطرح بوده و عهده‌دار نقش فعالی در فرایند تولید روستایی و درآمدزایی روستا هستند، گفت: توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در روستا مستلزم آموزش و ترویج و افزایش مشارکت و توانمندسازی زنان است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید بیش از این از ظرفیت بنیاد برکت برای اشتغالزایی در شهرستان استفاده شود، افزود: کارآفرینان شهرستان نرماشیر و طرح‌های اشتغال‌زایی که قابلیت جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال و تولید را دارند به بنیاد برکت معرفی می شوند.

طبسی به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بنیاد برکت به متقاضیان در شهرها و روستاها اشاره و اضافه کرد: امید است در سال جاری، تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی به عنوان ضرورت مورد توجه قرار گیرد و افق‌های جدیدی گشوده شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91385
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.