حوزه تخصصی گمرک از ارکان مهم در ساختار مناطق آزاد و ویژه است

روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با محمد دولتی مدیرکل گمرکات استان کرمان دیدار کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، مدیرعامل گمرکات استان کرمان در این دیدار گفت: یکی از کلیدی‌ترین و حساس‌ترین حوزه‌های عملکردی و حاکمیتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حوزه تخصصی گمرک است به‌طوری‌که تعدد مواد قانونی مصرح در قانون تشکیل و اداره این مناطق نیز موید این مهم است.

  محمد دولتی ایراد کرد: در ساختار مناطق آزاد و ویژه که از ارکان حرکت کشورهای درحال‌توسعه به سمت پیشرفت و شکوفایی اقتصادی هستند، حوزه تخصصی گمرک از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

  او ادامه داد: در همین راستا مدیریت امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، همواره کوشیده تا با رویکرد بهبود مستمر به تحقق این جایگاه جامه عمل بپوشاند.

  مدیرعامل گمرکات استان کرمان تصریح کرد: مأموریت مدیریت امور گمرکی سازمان منطقه ویژه به نمایندگی از طرف سازمان، نظارت بر ورود، مصرف و به‌کارگیری کالا در منطقه بر اساس قانون مناطق ویژه و ضوابط و مقررات جاری، تسریع و تسهیل در امر واردات و صادرات و ارائه خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی منطقه و وصول هزینه‌های خدمات گمرکی بر اساس تعرفه‌های ابلاغی است.

  او اضافه کرد: همچنین پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در منطقه، تسریع در زمان و کاهش هزینه ترخیص کالا، رفع موانع گمرکی صادرکنندگان، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی منطقه، پیگیری استقرار و راه‌اندازی زیر ساخته‌ای گمرکی موردنیاز منطقه و تعامل و همکاری با سازمان‌های هم‌جوار در خصوص حذف موانع وارداتی و صادراتی منطقه از دیگر موارد مأموریت‌های مدیریت امور گمرکی سازمان منطقه ویژه است.

  تلاش برای توسعه حوزه فنی و حرفه‌ای

  افشین شهرکی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان گفت: مهارت‌آموزی مسئله مهمی است و از روز اول به دنبال فراهم‌کردن زیرساخت‌ها بودیم.

  شهرکی ایراد کرد: مشکلی که در آینده‌ای نه‌چندان دور گریبان‌گیر صنعت می‌شود کمبود نیروی انسانی است که با آموزش نیرو از این بحران جلوگیری می‌شود.

  سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان تأکید کرد: سرقت نیروی ماهر در حال انجام است و باید آموزش‌ها پیوسته انجام شود تا همهٔ صنایع بتوانند استفاده کنند و تلاش می‌کنیم حوزه فنی و حرفه‌ای توسعه پیدا کند.

  او بیان کرد: در ارتقای مهارت شاغلین و آموزش نیروی جدید با همکاری کارشناسان منطقه ویژه همکاری می‌کنیم تا برای آیندگان و فرزندان جامعه اتفاق خوبی بیفتد.

  جذب منابع باتوجه‌به نیازهای واقعی

  محمدرضا وحیدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان

  به طرح‌های عمرانی و اعتبارات منطقه ویژه پرداختند.

  وحیدی بیان کرد: منطقه ویژه رفسنجان در زمینه جذب منابع و سرمایه‌گذاری، فضای مناسبی را برای پیشبرد برنامه‌های توسعه خواهد داشت.

  او ایراد کرد: در تلاش هستیم با اعطای اختیارات بیشتر به زمینه جذب منابع و هزینه بهینه آن، نیازهای واقعی را فراهم کنیم.

  وحیدی اظهار کرد: این نوع نگاه، یک گام تحولی و در راستای تمرکززدایی است و به یاری خدا یک حرکت خوب و سریع را در توسعه همه‌جانبه فراهم خواهیم کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112451
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.