حسن‌پور: دولت از اصناف حمایت کند

حسن‌پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از اصناف و همه کسانی که بر اثر کرونا کسب و کارشان آسیب دیده بر ضرورت پیش بینی بسته حمایتی کرونایی از سوی دولت تاکید کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، شهباز حسن‌پور اظهار کرد: در این روزها که شیوع موج پنجم کرونا باعث تعطیلی مجدد بسیاری از کسب و کارها شده، دولت باید توجه ویژه‌ای به اصناف داشته باشد. کسبه در یک سال و نیم اخیر با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند و بخش گردشگری در حال ضرر و زیان است و اصل سرمایه بسیاری از فعالین این عرصه در حال خسارت دیدن است.

وی اضافه کرد: در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها برای پرداخت هزینه آب، برق و گاز خود با مشکل مواجه شدند دولت باید با فوریت یک بسته حمایتی کرونایی را پیش بینی کند و کسانی که از این حیث دچار ضرر و زیان شدند را مورد حمایت قرار دهد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روز یکشنبه طبق اعلام ستاد کرونا ۱۶۵ نفر قربانی کرونا شدند و بسیاری از شهرهای کشور نیز به رنگ قرمز درآمده این در حالی است که در بسیاری از کشورها در چنین شرایطی حتی غذای کسانی که در منازل می‌مانند از طرف دولت تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما از ابتدای شیوع این بیماری همراهی خوبی با دولت داشتند و لازم است دولت به فوریت و با یک بسته حمایتی از همه کسانی که متضرر می‌شوند به خصوص کارگران ساختمانی، آژانس‌ها، آرایشگاه ها، بخش گردشگری، رستوران‌ها و هتل‌ها حمایت کند. در این شرایط بسیاری از کسانی که درآمد ثابتی ندارند با وضعیت سختی روبه‌رو هستند حتی عده‌ای برای پرداخت کرایه خانه‌های خود با مشکل مواجه شدند یا برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس و خرید مایحتاج آنها به مشکل برخورده‌اند لذا انتظار می‌رود تصمیم‌گیری عاجلی در این زمینه صورت گیرد و به ویژه اصناف مورد توجه جدی قرار گیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73419
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.